- Meddelanden
- 10 142
- Mottagna reaktioner
- 6 672
- Poäng
- 4 477
Var @Terry_ jag ämnade att svaraJag har inte för avsikt att söka CSN.
Var @Terry_ jag ämnade att svaraJag har inte för avsikt att söka CSN.
Klokt val. -Ja något jävla bidragsbrott ska jag inte bli anmäld för![]()
Ska kanske inte ta ut något i förskott heller, jag blev nekad vid min första ansökan för skatten inte var fastställd för 2022 det är den nu.
Innan det sitter jag still i båten med allt.

Kan du inte arbeta extra på kvällarna istället? Jag jobbar dagtid må-fre, sen jobbar jag 8 extra pass i månaden ca. Jämkar på mitt extra jobb och får ut ca 9000kr extra I månaden utöver mitt ordinarie jobb där jag har utmätning. Där jämkar jag också så får ut ca 3000kr extra I månaden där med. Jag har betalat av 80.000kr i privata skulder på 7 månader tack vare extra jobb och jämkning. Nu har jag sökt sanering så kommer kunna spara undan 16.000 denna månad. Dem kommet jag betala in på olika skulder om jag får avslag på min ansökan om sanering.Ja men jag tänkte jobba heltid, på mitt vanliga jobb samtidigt. Kommer inte sluta jobba bör att börja studera.
Utan tänkte jobba på dagarna - studera på kvällarn.
Jag hade ett extra jobb jan-juni, sen bytte jag och har jobbat extra på detta nya ställe sen i juni, KF upptäckte det nu när jag ansökte om sanering.Det hade ju varit en tanke men om jag tjänar mer kommer ju det att utmätas utav KFM och då kan jag ju ändå inte själv bestämma vilka skulder som ska prioriteras.
Hur ser dom på att du undanhållit lön genom att jobba extra och sen byta ställe för att undvika att lönen utmäts ?Jag hade ett extra jobb jan-juni, sen bytte jag och har jobbat extra på detta nya ställe sen i juni, KF upptäckte det nu när jag ansökte om sanering.
Får jag avslag på min sanering så kommer jag sluta där jag jobbar extra och ta ett nytt extra jobb. Dem går ju inte in och tittar månadsvis.
Antar att jag kommer få avslag pga för nya skulder och därför kommer jag betala av på dem konstant med ett extra jobb tills jag får igenom en sanering.
Dem sa att dem ser att jag verkligen har gjort allt jag kunnat för att försöka att betala av mina skulder. Dem tyckte att det vsr bra att jag arbetat extra och sedan använt pengarna till att betala av skulderna. Sen sa de att dem inte kräver av mig att jag ska arbeta mer än 100% om jag får godkänt.Hur ser dom på att du undanhållit lön genom att jobba extra och sen byta ställe för att undvika att lönen utmäts ?
Jag menar skuldsaneringsenheten.
Så bra!Dem sa att dem ser att jag verkligen har gjort allt jag kunnat för att försöka att betala av mina skulder. Dem tyckte att det vsr bra att jag arbetat extra och sedan använt pengarna till att betala av skulderna. Sen sa de att dem inte kräver av mig att jag ska arbeta mer än 100% om jag får godkänt.

Vid löneutmätning har statliga skulder företräde till betalning.Det hade ju varit en tanke men om jag tjänar mer kommer ju det att utmätas utav KFM och då kan jag ju ändå inte själv bestämma vilka skulder som ska prioriteras.
*vissa statliga skulderVid löneutmätning har statliga skulder företräde till betalning.
Logga in på Mina sidor och titta hur det fördelas.