Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Nu har jag pratat med handläggaren.
Kändes sådär och hen förstod men drog mer vad som händer nu! Pratade mycket om tips ifall jag får avslag. Så ja det är nog avslag det lutar åt! Får veta denna vecka eller nästa.
Dem går alltid igenom vad som händer nu och ifall man får avslag vare sig du blir beviljad eller inte gjorde det med mig nu senast och fick inledande ändå så behöver inte betyda ngt:)

När sökte du för första gången?
Ett år sen. Hon jämförde med förra ansökan.
tyckte hon pratade mer om sambon än mig. Var ärlig och sa att jag plockat krediter ända fram nu till maj då jag släppte. Och att jag betalade av en kredit på 3000 som är avslutad

Dem går alltid igenom vad som händer nu och ifall man får avslag vare sig du blir beviljad eller inte gjorde det med mig nu senast och fick inledande ändå så behöver inte betyda ngt:)
Man hoppas ju verkligen på inledande men känslan säger annat. Hon nämnde också att man alltid ska ta kontakt med budgetrådgivare då hon inte kunde ge råd på vad jag skulle göra nu,

tyckte hon pratade mer om sambon än mig. Var ärlig och sa att jag plockat krediter ända fram nu till maj då jag släppte. Och att jag betalade av en kredit på 3000 som är avslutad
Din sambo har skuldsanering va? Vet inte om jag frågat, men vad är orsaken till era skulder? Om du vill svara…

Tyvärr verkar de hårda på att man återutnyttjar krediter det hände mig fick inledande sen avslag

Din sambo har skuldsanering va? Vet inte om jag frågat, men vad är orsaken till era skulder? Om du vill svara…
Ja han har skuldsanering! Haft jobb sen jag var 15 och aldrig förstått värdet i pengar. Oförutsedda saker i livet hände, båda barnen hade tufft som små med operationer så mycket vabb längre än man räknat, sambon arbetslös i perioder. Senaste 10 åren har man mer försökt överleva känns det som.

KFM menade jag tagit lån efter ansökan. Stämmer inte. Men lån i för nära tid iaf höjning av lån jan 22 och samlingslån feb 22.
Samt att jag använt befintliga krediter betalat in och sen plockat ut. Anses väl inte man brutit sitt beteende då även om det handlar om att försöka gå runt varje månad så länge som möjligt. Vid inledande spärrades ju allt så nu ligger skulderna hos KFM och allt är släppt. Så vid mitt samtal i aug 23 är det åtminstone ett år hur de än tolkar som jag inte nyttjat krediter

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp