- Meddelanden
- 2 490
- Mottagna reaktioner
- 1 635
- Poäng
- 1 147
Först o främst kan du inte själv välja söka på 3 år och om du skulle få 3 års betalplan kommer du ändå ha anmärkningen för skuldsanering i 5 år eftersom en sanering alltid är 5 år.Har nyligen säkrat förstahandskontrakt på lägenhet. I veckan skickar jag in min ansökan.
Har offrat 3 dagar på att skriva personligt brev på 13 sidor som jag skickar med. Renskrivit och reviderat brevet 6 gånger och kategoriserat upp det enligt apendix.
Använt alla säljknep och kreativa motiveringar jag någonsin kan komma på till varför dom ska bevilja mig skuldsanering, samt försökt döda alla invändningar och tänkbara motiveringar till avslag, baserat på alla anledningar till avslag som jag har sett här.
Inledning, syfte, karriär, ambitioner, framtidsutsikt, skriftliga intyg och lovord, vad som inte får missförstås i beslutsprocess, vidtagna åtgärder och förebyggande åtgärder för framtiden, tydliga brytpunkter, försäkring om arbete, ekonomi, bostad, fastställda inkomster, omvärldsläget kring hur höjda räntor drabbat mig, lån och krediter, sammanfattning, mentalt stabil, avslut, preliminärt godkänd i kronofogdens skuldsaneringstest, och motivering till varför dom ska bevilja mig. Kostnader på lånen utan ränta och med ränta samt när allt är taget och massa mer.
Även sökt på 3 år i första hand med flera motiveringar om karriär och att jag siktar på säkerhetsklassade tjänster inom organisationen som kräver att man inte har anmärkning.
Nu släpper jag rubbet denna månad och hoppas man får en bra handläggare som godkänner skuldsanering till hösten.