Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Ja, vi ligger lika på ett ungefär. Har fått en skuld att betala vars förfallo var igår.

Följer den här tråden som gett mig inspiration till att ev ansöka om skuldsanering. Är det läge att ansöka nu? Inget spelmissbruk men tog mitt senaste lån i Juni i år (10K hos Slantar). Eller ska jag vänta något år och ansöka då? Hur stor skuld har du @Terry_ ?
Vad jag förstår det som så är det inte avgörande när man tog senaste om man ändå tänkt söka igen.

jag valde att söka även fast jag som du tog sista i APRIL månad.

och sedan juni har jag inte betalat och har en skuld till KFM att betala med förfallodatum 12/15.

ska bli spännande att se hur detta utspelar sig, hursomhelst så valde jag att skicka in en ansökan 9/12 för att min budget och skuldrådgivare tyckte jag skulle göra det.

I mitt brev skrev jag också med vad jag gjort och vilka instanser jag sökt mig till för att få hjälp med min problematik, vilket skuldrådgivaren tyckte att det var en bra idé.

Jag vet inte hur stor skuld jag har för att vara ärlig för dels vet jag inte vad min skatteskuld är men dels så har nu många av mina ärenden hamnat hos inkasso och har tappat kollen. Antar jag vet det om 1- 2 månader när allting har hamnat hos KFM :D

Jag tycker du ska söka för tills du eventuellt får skuldsanering kommer det ju ha gått 1 år sedan ditt lån på slantar.
Måste man inte ange skulderna när man ansöker om sanering, vilket du gjort?

Måste man inte ange skulderna när man ansöker om sanering, vilket du gjort?

Jag gjorde inte ansökan själv utan kommunens budget och skuldrådgivare gjorde det.

Han frågade mig om totalbelopp vilket jag uppskattade med ett gigantiskt spann sen sa han att detta redovisas mer detaljerat vid ett eventuellt inledande.

Jag gjorde inte ansökan själv utan kommunens budget och skuldrådgivare gjorde det.

Han frågade mig om totalbelopp vilket jag uppskattade med ett gigantiskt spann sen sa han att detta redovisas mer detaljerat vid ett eventuellt inledande.
Jasså, han ställde inte upp olika skulder med ungefärlig ränta?

hur ska de då veta om du är kvalificerad insolvent?

Räknar KFM utan ränta då eller?

för när vi ställde upp mina lån så låg jag på 19år.

innan vi la på räntan låg jag väl på runt 9 år.

Någon som vet om gamla ansökningar på sanering ligger kvar hos kronofogden?

Ja, vi ligger lika på ett ungefär. Har fått en skuld att betala vars förfallo var igår.

Följer den här tråden som gett mig inspiration till att ev ansöka om skuldsanering. Är det läge att ansöka nu? Inget spelmissbruk men tog mitt senaste lån i Juni i år (10K hos Slantar). Eller ska jag vänta något år och ansöka då? Hur stor skuld har du @Terry_ ?

Juni i år var ju ganska nyligen, skulle nog råda att vänta minst ett halvår/år innan du ansöker om sanering. Vad använde du det lånet till?

Nån som vet om man törs spara ihop en ’buffert’ tiden mellan man skickat in ansökan och ev inledande lr utmätning ? Bara betala hyra mm. Om man inte ska betala av på skulderna då!?

Nån som vet om man törs spara ihop en ’buffert’ tiden mellan man skickat in ansökan och ev inledande lr utmätning ? Bara betala hyra mm. Om man inte ska betala av på skulderna då!?

Ja, dock kanske du inte ska ha dom på ditt lönekonto då kf kan göra en koll och ta pengarna. Själv tog jag ut kontanter och lade undan hemma då jag var rätt säker på att inte få ett hembesök.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp