Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

Jag tog sista lånet i maj o fick inledande i oktober. Kfm kollar väl inga konton under inledande.

Jag gjorde inte ansökan själv utan kommunens budget och skuldrådgivare gjorde det.

Han frågade mig om totalbelopp vilket jag uppskattade med ett gigantiskt spann sen sa han att detta redovisas mer detaljerat vid ett eventuellt inledande.
Sett att många tar stöd av budget-och skuldrådgivare vid ansökan om skusan. Ökar det på något sätt chanserna till att beviljas skusan eller vad är fördelen med att ta stöd av dessa?

Sett att många tar stöd av budget-och skuldrådgivare vid ansökan om skusan. Ökar det på något sätt chanserna till att beviljas skusan eller vad är fördelen med att ta stöd av dessa?
Min man ansökte utan, det gick vägen. Har sett många skuldrådgivare som inte har koll och gett dåliga råd till folk.

Det beror på vad rådgivaren säger och gör. Har läst på sistone här att vissa har gett råd som borde leda till omedelbart avslag på ansökan. Men det skadar nog inte att prata med en rådgivare om man även gör sina egna efterforskningar.

Japp, det är alltid positivt att varit i kontakt med budget och skuldrådgivare för att då visar man att ”man gjort något” men tror det väger 0 vid en ansökan iallafall. Mer bara att man försökt tagit tag i situationen.

Fick brev nyss på KIVRA att de mottagit min ansökan, nu undrar jag hur fort de kan ge mig avslag alternativt behandla ärendet.

Fick brev nyss på KIVRA att de mottagit min ansökan, nu undrar jag hur fort de kan ge mig avslag alternativt behandla ärendet.

Du hittar väntetiderna på kf hemsida, just nu 39 dagar innan de börjar behandla din ansökan ( ibland går det fortare men på ett ungefär iaf).
Avslaget kommer efter samtalet, om det är aktuellt med det beslutet.

Du hittar väntetiderna på kf hemsida, just nu 39 dagar innan de börjar behandla din ansökan ( ibland går det fortare men på ett ungefär iaf).
Avslaget kommer efter samtalet, om det är aktuellt med det beslutet.
Ok, tack för svar! Jag hade en skuld att betala till KFM med förfallodatum idag.
Kan löneutmätning börja innan och går det ”förhala” på något vis?
Blir fast anställd i slutet på januari och önskar så att jobbet är ovetandes fram tills dess.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp