Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

Du hittar väntetiderna på kf hemsida, just nu 39 dagar innan de börjar behandla din ansökan ( ibland går det fortare men på ett ungefär iaf).

Ok, tack för svar! Jag hade en skuld att betala till KFM med förfallodatum idag.
Kan löneutmätning börja innan och går det ”förhala” på något vis?
Blir fast anställd i slutet på januari och önskar så att jobbet är ovetandes fram tills dess.

Du ska absolut inte förhala något om du ansökt om skuldsanering.

Nu undrar jag igen? Blir det alltid löneutmätning innan man får besked om inledande lr inte lr avslag på ansökan ? Fattar inte riktigt! . Lämnat in ansökan men inte fått svar på om dom fått in den än! Min sambo lämnade in samtidigt och fick bekräftelse idag att dom fått den!

Nu undrar jag igen? Blir det alltid löneutmätning innan man får besked om inledande lr inte lr avslag på ansökan ? Fattar inte riktigt! . Lämnat in ansökan men inte fått svar på om dom fått in den än! Min sambo lämnade in samtidigt och fick bekräftelse idag att dom fått den!

Om du släppt dina skulder, alltså slutat betala på dem så kan det bli utmätning innan besked om inledande eller avslag men det är ju beroende på hur lång tid processen för saneringen tar. Det brukar kunna dröja några månader efter att man släppt första skulden tills den dag det blir utmätning.

Du lär väl snart också få bekräftelse på att dom mottagit din ansökan.

Börjar närma sig två veckor tills mitt samtal med KFM.... Utav er erfarenhet hur omständliga är dessa samtalen i ett tidigt skede?

Skrev i början på tråden att jag tror jag får inledande för att sen bli nekad.

Börjar närma sig två veckor tills mitt samtal med KFM.... Utav er erfarenhet hur omständliga är dessa samtalen i ett tidigt skede?

Inte så omständiga. Frågor om allt stämmer och om din situation och vad som lett till det och vad du gjort för att lösa det. Har du skrivit ett personligt brev så kanske inte ens de frågorna.

Mitt tog max 10 min, inget krångligt utan lite korta frågor om när lånen tagits, om alla uppgifter stämmer och så. Hade inte skrivit nåt brev heller men hade sammanfattat lite kort i ansökan om hur skulderna uppstått och hur jag försökt klara situation tills det inte gick längre. Fick inledande.

Kan faktiskt inte tänka mig att jag inte få inledande då. Uppfyller alla kriterier med råge.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp