Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Om dom inte var nöjda med att den ingick så borde dom väl yttrat sig vid förslaget.
Har dom missat den får dom väl skylla sig själva gissar jag.
Exakt så - Har dom inte yttrat sig om skulden vid delgivning som är med i betalplanen och sedan inte överklagat beslutet som nu vunnit laga kraft så är det inget snack om saken att den ingår tycker jag. Då ska den skulden tas bort

Oavsett om skatteverket har missat att den är med i betalplanen eller inte så är det deras uppgift att läsa igenom vad dom har blivit delgivna före dom godkänner

Hej ,
Tack för ditt meddelande!
Jag såg att den inte hade tagits bort, så jag meddelade myndigheten i onsdags. Detta kommer att rättas till inom ett par dagar och du ska såklart inte betala den.
Jag återkopplar till dig när den är borttagen.

Borgenärshandläggare
Skatteverket

Det ordnar sig till slut men förstår faktiskt inte hur det kan hända, hade jag inte varit på alerten hade jag ju kunnat få löneutmätning....

Nån som har haft skatteverket som borgenär där dom överklagat beslutet om skuldsanering? Orsaken och hur gick det sen?

Precis varit i kontakt med kronofogden och skatteverket har överklagat pga att dom inte tycker C Information ska få igenom sitt nya belopp...eller uteslutas helt från betalplanen. Får se om tingsrätten gör nåt åt detta nu eller om det bara blir en ny procedur med beslut osv.
@Terry_ hur lång tid tog det för dig med tingsrätten...Innan du fick ett nytt beslut? Deras överklagan inkom med 2 dagars marginal :(

Precis varit i kontakt med kronofogden och skatteverket har överklagat pga att dom inte tycker C Information ska få igenom sitt nya belopp...eller uteslutas helt från betalplanen. Får se om tingsrätten gör nåt åt detta nu eller om det bara blir en ny procedur med beslut osv.
@Terry_ hur lång tid tog det för dig med tingsrätten...Innan du fick ett nytt beslut? Deras överklagan inkom med 2 dagars marginal :(

Låter väl jättebra att skatteverket får det prövat?

Låter väl jättebra att skatteverket får det prövat?
Ja absolut! Det har jag ingen som synpunkt på...bra om nån myndighet kan försöka sätta stopp för idioten. Men skönt för mig att det inte är nåt jag kunnat göra annorlunda utan det är kronofogden som tagit detta beslut redan. Jag har skulden till honom inga konstigheter men bra om nån reagerar på summan.

Spännande, har myndigheterna äntligen fått upp ögonen för den här skojjarens tilltag så kanske det blir ett stopp för det.

Lycka till!

Trist så klart att inte bara få laga kraft direkt. Hoppas att du får det till slut.
Men samtidigt är det bra att andra entiteter börjar ha koll på och bekämpar denna bedragare. Hoppas bara det inte drabbar dig till slut.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp