Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Att det krånglar för dig igen, nu skatteskulden.

Haha! Ja det är otroligt!

Men känns som att man bör ha det hela på sin sida då skatteskulden är med i betalplanen, medför dock en del extrajobb och tid för mig, tid man som småbarnsförälder saknar :D

Men känns som att man bör ha det hela på sin sida då skatteskulden är med i betalplanen, medför dock en del extrajobb och tid för mig, tid man som småbarnsförälder saknar :D
Bara överklaga och hänvisa att skulden är med i skuldsanering. Case Closed. Tar typ 2 minuter :D

Tycker verkligen synd om dig då du äntligen kunde slappna av. Alla problem under en skuldsanering är så pass mycket mer energikrävande än annars.
Hoppas att du får njuta snart.

Tycker verkligen synd om dig då du äntligen kunde slappna av. Alla problem under en skuldsanering är så pass mycket mer energikrävande än annars.
Hoppas att du får njuta snart.
Dem är väl mindre energikrävande än annars skulle jag påstå. Den psykiska kampen från ansökan till laga kraft är imo det jobbiga. När man väl fått det laga kraft släpper så mycket press och resten av resan är enbart upp till en själv.

Din invändning mot skuld är mottagen och kommer behandlas så fort som möjligt.

Med vänlig hälsning

Kronofogden
En myndighet för den som ska ha betalt,
och för den som ska betala.

Men jag förstår lik väl inte hur detta kunde hända för Skatteverket strök ju alla sina andra skulder.

Det jag TROR är att SKV tycker att denna skulden uppkom efter inledande (vilket den gjorde) men den avser ju inkomstår 2023...

Men jag förstår lik väl inte hur detta kunde hända för Skatteverket strök ju alla sina andra skulder.

Det jag TROR är att SKV tycker att denna skulden uppkom efter inledande (vilket den gjorde) men den avser ju inkomstår 2023...
Borde dom ju tänkt på före laga kraft…

Borde dom ju tänkt på före laga kraft…

Ja och det är alltså den absolut lägsta av skulderna som inte är struken.

Jag tror inte Skatteverket gjort en misstag här. Jag tror dom tycker att skulden uppkom EFTER inledande - vilket jag hade kunnat köpa och förstå, men varför är den då med i betalplanen?

Antingen ska den ju inte vara med i betalplanen - eller ska den inte skickas för utmätning, nu är den med på bägge hållen...

Ja och det är alltså den absolut lägsta av skulderna som inte är struken.

Jag tror inte Skatteverket gjort en misstag här. Jag tror dom tycker att skulden uppkom EFTER inledande - vilket jag hade kunnat köpa och förstå, men varför är den då med i betalplanen?

Antingen ska den ju inte vara med i betalplanen - eller ska den inte skickas för utmätning, nu är den med på bägge hållen...
Om dom inte var nöjda med att den ingick så borde dom väl yttrat sig vid förslaget.
Har dom missat den får dom väl skylla sig själva gissar jag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp