Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jämkning 2024 är nu öppet för ansökan | Öppet: 1:a Oktober - 19 November

Var länge sedan jag hade studiolån/medel, men på den tiden betalade man så vitt jag minns inte skatt på studiemedlet och lånet är ju ett lån. Så det borde inte gå att jämka va? Däremot tror jag du har möjlighet att få låna en större summa om du har barn, stora utgifter osv

Lycka till med studierna! Universitetstiden var nog min bästa i livet :)
Hello 700 kr i mån extra får jag får barnet i CSN typ :)

Om jag ansökte om jämkning nu sep-dec. De jag angav jag skulle tjäna resterande del. Gäller de extra jobb och fk? Va händer om du kommer över de du anger?

För att jämka några månader nästa år är de då bäst att mejla alla bolag man har lån oss först alltså för att få räntan?

Tacksam för svar i djungeln

Ja lägg in beräknad inkomst för oktober, november, december, men sök jämkning för perioden november, december.
Blir inte riktigt klok på hur jag ska fylla i här (se bild). Är nog lite trög :)

I rullgardinen väljer jag oktober-december för att skriva in resterande lön för året. Men vart väljer jag då att det är för "bara" november-december jag vill jämka? Eller ska jag välja nov-dec i rullgardinen, och så plussa på oktobers lön (trots att jag inte har fått den ännu) med hittills intjänat (och då också dra av den på resterande lön för året?

Bilagor

• Screenshot_2023-10-05-10-19-09-707_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2023-10-05-10-19-09-707_com.android.chrome.jpg
    382.9 KB · Visningar: 19
Blir inte riktigt klok på hur jag ska fylla i här (se bild). Är nog lite trög :)

I rullgardinen väljer jag oktober-december för att skriva in resterande lön för året. Men vart väljer jag då att det är för "bara" november-december jag vill jämka? Eller ska jag välja nov-dec i rullgardinen, och så plussa på oktobers lön (trots att jag inte har fått den ännu) med hittills intjänat (och då också dra av den på resterande lön för året?
1696528888480.png

Välj november-december där i stället för oktober. resten ser ut att vara rätt.

Sitter och fyller i jämkning för 2024. Men till skillnad från på 2023 ser jag ingenstans att man kan välja månader. Hade tänkt köra på jan-september. Finns det valet någon annanstans när man skriver i jämkning innan det året har påbörjats :) ?

Sitter och fyller i jämkning för 2024. Men till skillnad från på 2023 ser jag ingenstans att man kan välja månader. Hade tänkt köra på jan-september. Finns det valet någon annanstans när man skriver i jämkning innan det året har påbörjats :) ?
Det stämmer. verklar bara gå att fylla i helår för nu. Alternativt ringa och prata med dom om att ha bestämt period.

Ansökan öppnar igen i Mars för jämkning efter det stänger i November. Ett alternativ kan ju vara att ansökan för 2024 nu. Men avsluta jämkningen i Februari efter du fått lönen.
Sen i Mars ansöka om Jämkning med period Mars - September

Kommer gå in i helgen o göra ansökan..ni som har det redan..vilka nackdelar finns det med att jämka..förutom återbäringen. Men när den kommer i april så lär jag vara hos kfm ändå och då tar dom återbäringen ju. Så kanske smartare o jämka nu och spara undani för löneutmätningen!?

Skickade in i tisdags tror jag. Inte fått besked än. Hur snabba är dom?

Okej, då hinner nog inte det dra igång i oktober för mig

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp