Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jämka - Så här gör du: Steg för steg

Skickade in ansökan om jämkning för 2023 för ca 2-3 veckor sedan men fortfarande inte fått svar. Bör jag ringa de eller?
Skicka en ny, tror det går undan nu, när de är klara med "årskörningen".

Det finns ju 0 chanser att du fått jämkninsbeslut inom 24 timmar.
Normalt sett så brukar det ta den tiden när man söker jämkning om man inte har så stora avdrag att de gör en manuell kontroll. Att det tagit längre tid under december beror på att de har alla "årskörningar" att fixa och nya skattetabeller att ta hänsyn till, men när det nu är överstökat så blir det mer normala handläggningstider igen.

Bilagor

• C09FDCFB-A69F-4855-B5D0-83E1559FA236.jpeg
    C09FDCFB-A69F-4855-B5D0-83E1559FA236.jpeg
    100.9 KB · Visningar: 20
  • FF541431-9EDA-47DC-AC81-CE7F77AF0D5E.jpeg
    FF541431-9EDA-47DC-AC81-CE7F77AF0D5E.jpeg
    45.8 KB · Visningar: 20
Tid när jag signera på mobilt bank id igår och datum när beslut kom till kivra. Mindre än 24h.
Oj, och jag gjort exakt likadan för 2 veckor sedan och väntar fortfarande. Så här står det på skatteverketshemsida:
1672308423813.png

Kan jag avsluta jämkningen när som helst hos arbetsgivare? Eller måste jag avsluta jämkningen hos Skatteverket först? Någon som kan förklara varför jag har ett beslut om jämkning trots att jag valde att avsluta? Är det handläggningstid även för ett upphörande av jämkning?

Kan jag avsluta jämkningen när som helst hos arbetsgivare? Eller måste jag avsluta jämkningen hos Skatteverket först? Någon som kan förklara varför jag har ett beslut om jämkning trots att jag valde att avsluta? Är det handläggningstid även för ett upphörande av jämk
Kan jag avsluta jämkningen när som helst hos arbetsgivare? Eller måste jag avsluta jämkningen hos Skatteverket först? Någon som kan förklara varför jag har ett beslut om jämkning trots att jag valde att avsluta? Är det handläggningstid även för ett upphörande av jämkning?
Jag avslutade den hos skatteverket först så jag fick ett beslut om avslutad jämkning och den skickade jag sedan till lönekontoret som tog hand om den.

Du kan avsluta din jämkning utan att meddela Skatteverket, det är bara att meddela det till lönekontoret. Man kan också be att få mer draget i skatt än vad tabellerna anger utan jämkning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp