Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jämka - Så här gör du: Steg för steg

Jag menar att om du inte gjort det ökar chansen att din faktiska procentsats att betala i skatt förra året är ganska så likt årets.

Så kika på förra årets uppgifter om slutlig skatt och räkna ut procenten du betala.
Tack!

Skickade in ansökan om jämkning för 2023 för ca 2-3 veckor sedan men fortfarande inte fått svar. Bör jag ringa de eller?

Tror ni det är för sent att ansöka om -och få igenom skattejämkning för att hinna med Januarilönen? Fick beslut om jämkning för två veckor sedan som jag valde att avbytare då löneutmätning snart är på gång. Verkar dock som att det inte kommer påbörjas i Januari.

Skickade in ansökan om jämkning för 2023 för ca 2-3 veckor sedan men fortfarande inte fått svar. Bör jag ringa de eller?
Det är för sent. Fanns en sista datum för att kunna få jämkningsbeslut för januari. Tror det var i november.

Tror ni det är för sent att ansöka om -och få igenom skattejämkning för att hinna med Januarilönen? Fick beslut om jämkning för två veckor sedan som jag valde att avbytare då löneutmätning snart är på gång. Verkar dock som att det inte kommer påbörjas i Januari.
Ja i vanliga fall men har du kvar det tidigare beslutet kanske det går att öppna? Eller bara ger det tidigare beslutet till lönekontoret?

Ja i vanliga fall men har du kvar det tidigare beslutet kanske det går att öppna? Eller bara ger det tidigare beslutet till lönekontoret?
Går jag in på Skatteverket så verkar beslutet om jämkning fortfarande vara aktivt, trots att jag avslutade beslutet om jämkning. Fattar ingenting men då antar jag att jag kan skriva ut -och lämna in det pågående beslutet om jämkning till arbetsgivaren?

Det är för sent. Fanns en sista datum för att kunna få jämkningsbeslut för januari. Tror det var i november.
Det är försent för att få jämkning som kommer med i en s k FOS-fråga för 2023, men vanlig jämkning fungerar fint, jag provade att skicka in för ett par veckor sedan och jag har fått ett besked, var mest nyfiken på hur det fungerar.

Senast ändrad:
Går jag in på Skatteverket så verkar beslutet om jämkning fortfarande vara aktivt, trots att jag avslutade beslutet om jämkning. Fattar ingenting men då antar jag att jag kan skriva ut -och lämna in det pågående beslutet om jämkning till arbetsgivaren?
Japp!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp