Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jämka - Så här gör du: Steg för steg

Min handläggare nekade min ansökan för 2022. Hon trodde inte på mina ränteutgifter (140k).

Visade henne fakturor från BN med 25% ränta (7500kr per månad) och smslån.

Hon struntade i det rätt upp och ner.

Fifan.
Oh Fyfan vilka mardrömsräntor :( hoppas du får ordning på det...

Fick 15 %. Det är baserat på strax över grundlönen på 33800 och räntor på 100000. Hade 94000 förra året men inte bättre i år. Enda är att jag förra året jobbade en massa extra och hade typ snittlön på 45000 i månaden, men räknar på mindre i år då jag inte kommer kunna jobba så mycket extra på nytt jobb...

Ja varje år :) 180k , 200k , 185k :)
Av samma handläggare? Godkände hen inte beloppet eller vad tyckte hen var realistiskt? Tydligen har du påvisat att du betalar dessa belopp så det finns ingen reson i att neka. Sök igen eller går det att överklaga?

Av samma handläggare? Godkände hen inte beloppet eller vad tyckte hen var realistiskt? Tydligen har du påvisat att du betalar dessa belopp så det finns ingen reson i att neka. Sök igen eller går det att överklaga?
Han godkänner varje år :) så mycket nöjd med det :) ja samma handläggare varje år !

Jag har haft olika handläggare varje gång. Och det har gått bra. Har också underskott runt 100.000 kr pga räntor. Helt sjuk egentligen.
Jag skulle helt klart överklaga!!

Måste man jämka hela året 2022 ? Kan man välja en kortare period och sen strunta i att jämka resten av året ? Jag tycker det står så dåligt kring detta med jämkning på skatteverket hemsida och ringa funkar inte för jag kan inte sitta 3 timmar i kö. Får man nedslag om man gör så ? Tycker inte min jämkning ger mig så mycket mer i lön typ 2000 kr mer i månaden är inte så mycket och då kan det lika väl vara. Det gör liksom till eller från och då vill jag hellre jämka under en kortare tid under 2022 funkar det ?

Kan man komma in med ny jämkning för 2022 ?

Kan man komma in med ny jämkning för 2022 ? Måste det vara för hela året man vill jämka ? Eller kan man jämka en kortare period under 2022 och sen strunta i att jämka ? Det står inte någonstans kring detta

Nu har du frågat typ samma sak 3 gånger på några minuter.

Du kan bara söka för hela året men det går att avbryta den om du inte önskar jämkning längre
Är ej för sent att ändra eller begära jämkning för 22 än

Kan man komma in med ny jämkning för 2022 ? Måste det vara för hela året man vill jämka ? Eller kan man jämka en kortare period under 2022 och sen strunta i att jämka ? Det står inte någonstans kring detta

Nu kan när som helst avsluta din jämkning under året. Det är bara att informera din arbetsgivare / den som har har hand om lönen att dom ska dra normal skattesats.
Sedan kan du också meddela skatteverket det.

Men om du vill jämka "mer" under en kortare tid under året behöver du göra en ny ansökan och sedan meddela högre underskott av kapital för att få en lägre % skatt att betala.

Du kan när som helst under 2022 ansöka om ny jämkning , men det är samma rutin som din första ansökan Ska du ändra något då får du söka om.
( tror inte du kan söka jämkning för innevarande år efter november )

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp