Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jämka - Så här gör du: Steg för steg

10% skatt för mig ifrån huvudinkomsten. Samma som förra året. Året innan hade jag 8%.

Tror 10% är ganska rimligt. Har ju helt sinnessjuka räntebelopp jag betalar fortfarande och nu med nyinköpt lägenhet i miljonklassen lär det ju inte bli lägre.

Betalar kanske 25.000 i ränta i månaden. Det är på ett år 300.000. Bör bli att jag kanske får restskatt men kommer bli under 50k den här gången iallafall.

10% skatt för mig ifrån huvudinkomsten. Samma som förra året. Året innan hade jag 8%.

Tror 10% är ganska rimligt. Har ju helt sinnessjuka räntebelopp jag betalar fortfarande och nu med nyinköpt lägenhet i miljonklassen lär det ju inte bli lägre.

Betalar kanske 25.000 i ränta i månaden. Det är på ett år 300.000. Bör bli att jag kanske får restskatt men kommer bli under 50k den här gången iallafall.
Helt sinnessjukt, först gör min handläggare på semester i 2 veckor så jag får vänta på svar. Sen när hon nu skriver upp min inkomst med 80'000 får jag som svar att hon har gått på semester i 2 veckor igen. Kan man be om en snabbare behandling genom att ringa?

Behöver ju för svar 2 veckor innan första lönen i januari kommer

Senast ändrad:
Jag ringde faktiskt.

Hej @LånaUtanPapper och alla ni andra :) Tack för en bra guide, hade aldrig hört om detta innan. Jag är i ett läge att jag kanske måste släppa allt i januari. Jag undrar om det kan vara fördelaktigt för mig att även då jämka i ett par månader tills löneutmätningen kommer igång? Eller finns det några nackdelar med det tex att kfm gör utredning då och det ser ut som att jag tjänar mer än vad jag gör?

Jag skickade in jämkningsbeslutet till Aditro idag. Fick till svar att det inte behövdes eftersom att dom får dessa uppgifter automatiskt ifrån Skatteverket.
Hade ingen aning om detta faktiskt.

Jag skickade in jämkningsbeslutet till Aditro idag. Fick till svar att det inte behövdes eftersom att dom får dessa uppgifter automatiskt ifrån Skatteverket.
Fick samma från min arbetsgivare.
Smidigt ändå!

Vill bara påpeka att detta inte alltid stämmer. Har varit med om det. Så det bästa är att skicka in beslutet själv också
Eftersom arbetsgivaren inte alltid gör det =/

Samma gäller försäkringskassan har jag sett :D

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp