Oj det är mycket pengar det! Tack för svar! Hoppas inte allt försvinner när jag har löneytmätning baraSå mycket skatt de dragit framtill idag och din resterande årsinkomst till Dec fyller du i när du söker.
Har du 48 netto så iaf 3-4500k extra i månaden
Nej! Bara beslutet!Hej fick mitt jämkningsbeslut nu att det skall dras 17 % skatt från min lön.
Jag undrar dock om jag måste skicka in hela beslutet? (2 sidor)
På första sidan står det:
katteverket beslutar följande På inkomsten och värdet av eventuella förmåner ska skatteavdrag vid varjeutbetalningstillfälle göras med 17 %.Beslutet gäller inkomst från huvudutbetalare. Beslutet gäller under förutsättning att summan av inkomsterna och värdet av eventuella förmåner från utbetalaren uppgår till högst xxxxxx kr för angiven tid. På eventuella sidoinkomster ska skatteavdrag göras med 30 %.Beslutet gäller för utbetalningar under tiden 2022-05-01 till 2022-12-31. Lämna omprövningsbeslutet till din utbetalare så att hänsyn kan tas till den ändrade beräkningen. Utbetalaren ska följa beslutet inom 14 dagar från att ha tagit del av beslutet.
Sedan på sida två står all uträkning, med underskott av kapital & ränteutgifter.
Måste jag lämna in denna del också?
MVH
@Doodles Har helt rätt! Bara första sidanNej! Bara beslutet!
Tackar@Doodles Har helt rätt! Bara första sidan

Jag jämkar hos båda mina arbetsgivareOm man har två jobb ska man fylla i båda arbetsgivarna eller räcker det med den som ska dra mindre i skatt?? Vill jämka då båda drar 32 procent I skatt och har fått veta att extra jobbet endast behöver dra 30 procent I skatt.
Jag hade bara jämkat på ena för att inte riskera restskatt och hamna i skiten ännu mer.Om man har två jobb ska man fylla i båda arbetsgivarna eller räcker det med den som ska dra mindre i skatt?? Vill jämka då båda drar 32 procent I skatt och har fått veta att extra jobbet endast behöver dra 30 procent I skatt.
Du anger en som huvudarbetsgivareOm man har två jobb ska man fylla i båda arbetsgivarna eller räcker det med den som ska dra mindre i skatt?? Vill jämka då båda drar 32 procent I skatt och har fått veta att extra jobbet endast behöver dra 30 procent I skatt.