Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jämka - Så här gör du: Steg för steg

Chefen lr någon annan på ett företag kan ej hindra för en jämkning. Skatteverket regler gäller.
Nej ! Men hon undrade väl om hennes närmaste chef fick reda på det , jag uppfattade mer att hon inte ville chefen skulle få reda på det :)

Kan vara så även att din närmaste chef måste godkänna din lön efter lönekontoret gjort klart den ! Så är det på det företaget jag jobbar med 400 anställda !
Fast chefen ser väl aldrig lönespecen utan godkänner typ dagarna man arbetat bara. Så är det hos oss iaf men kanske är olika.

Fast chefen ser väl aldrig lönespecen utan godkänner typ dagarna man arbetat bara. Så är det hos oss iaf men kanske är olika.
Chefen ser ! Iallafall hos oss :) jag vet för min Farsa var min chef innan :) tillgång till alla lönespec för dom han var chef för

Hej! Jag undrar om det bara är löneadministrationen som får reda på när man ansöker om jämkning? Eller är det så att även ens gruppchef också får reda på det? (Frågar åt en vän). Tacksam för svar.

Lönekontoret är det som du ska skicka beslutet till. Din närmaste chef attesterar ju varje månad din lön. Och kan se informationen kring det. Men det är skatteverkets beslut som gäller. Sedan varför du jämkar är du aldrig skyldig till att berätta varför alls!. Du är inte ens skyldig att tala om det.

Skatteverket skrev upp min lön med 80'000kr i sitt beslut trots att jag angav min exakta lön samt gav möjlighet att bifoga min lönespecifikation.

Hur tänker dem? Ska jag höra av mig igen eller är beslutet slutgiltigt?

400k till 480k är ändå ganska kraftig höjning bara sådär...

Skatteverket skrev upp min lön med 80'000kr i sitt beslut trots att jag angav min exakta lön samt gav möjlighet att bifoga min lönespecifikation.

Hur tänker dem? Ska jag höra av mig igen eller är beslutet slutgiltigt?

400k till 480k är ändå ganska kraftig höjning bara sådär...
I beslutet står handläggarens namn. Bara att kontakta.

Kan dom ens göra så? Skriva upp din lön? Väldigt märkligt.

Och att bifogad din lönespec behöver man väl inte göra?

Rätt så intressant hur dom gör isåfall. Jag har då aldrig varit med om det så länga jag har jämkat och har ändå varierat i inkomst.

Det står i beslutet från första sidan:

"Skatteverket beslutar följande
På inkomsten och värdet av eventuella förmåner ska skatteavdrag vid varje
utbetalningstillfälle göras med 17 %."

Asså, jag betalar 17% mindre skatt förmodar jag och inte 17% skatt?

Det står i beslutet från första sidan:

"Skatteverket beslutar följande
På inkomsten och värdet av eventuella förmåner ska skatteavdrag vid varje
utbetalningstillfälle göras med 17 %."

Asså, jag betalar 17% mindre skatt förmodar jag och inte 17% skatt?
Nej! Det innebär att du kommer betala 17 % skatt på din huvudinkomst.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp