Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jämka - Så här gör du: Steg för steg

Funderar på jämkning(andra hållet). Fixar man det via Skatteverket eller brukar det gå bra att be arbetsgivaren dra extra?

Idag fick jag mitt beslut för 2022 .Blir 12 % . Skickade in det beslutet till arbetsgivaren direkt . Ännu ett år med snöbollseffekt :)

Funderar på jämkning(andra hållet). Fixar man det via Skatteverket eller brukar det gå bra att be arbetsgivaren dra extra?
Det fungerar på samma sak som om du vill skatte mindre /mindre. Du ansöker på skatteverket och får sedan beslutet i kiva. Sedan ger det till din arbetsgivaren.
Alt är att du sparar en summa på skattekontot varje månad och överför direkt.

Nej precis, de är jag med på :) Men tänkte bara om de var ett beslut jag skulle skickat även till arbetsgivaren.
För på dokumentet står det bara "Preliminär A-skatt" på de andra står det ju Omprövningsbeslut om preliminär A-skatt (jämkning).
Beslutet jag fick på kivra är endast det första, där de stod att på sjukpenning och föräldrapenning ska skatteavdrag göras med 14%.. Därför skickade jag inget till arbetsgivaren, men nu när jag ser de där på skatteverkets hemsida så kanske jag skulle skickat de andra brevet ändå.
Tänker så det blir rätt för jämkningen 2022 :)
Du ska alltid skickat beslutet till din arbetsgivaren. Sedan från att dom mottagit beslutet så har dom 14 dagar på sig att verkställa det.
Så skicka in ditt beslut till arbetsgivaren så allt blir rätt. Du behöver bara skicka första sidan där beslutet står. Inte sidan med alla uträkningar :)

Du ska alltid skickat beslutet till din arbetsgivaren. Sedan från att dom mottagit beslutet så har dom 14 dagar på sig att verkställa det.
Så skicka in ditt beslut till arbetsgivaren så allt blir rätt. Du behöver bara skicka första sidan där beslutet står. Inte sidan med alla uträkningar :)
Tack! Då gör jag det med de här beslutet :face3hearts: :face3hearts:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp