Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jämka - Så här gör du: Steg för steg

Jag sa att jag har 400.000 kr jag betalar varje år (varav jag får göra avdrag för typ 25% eller något) fick inte några kompletteringar.

400K i ränteutgifter??

Nej, jag sa att jag betalade 500.000 i lån/krediter på ett år.
Det stämmer nog ganska bra, det är säkert i underkant dessutom.

Jag får naturligtvis inte 500.000 tillbaka på skatten dock.

500.000 är bara till kreditinstitut med dom privata aktörerna är jag nog ganska nära 1.000.000

Betydligt mindre nu tack och lov.

Om man har 2-3 olika arbetsgivare, adderar man bara samtliga bruttolöner och skatter, man betalar/betalat? Eller hur går man tillväga?

Hur funkar det med räntor. Hur se jämkningsbeslutet ut? Syns lånen man har i jämkningsbeslutet? Står förväntar underskott med någonstans?

kan man ansöka om jämkning utan att använda sig av beslutet?

Hur funkar det med räntor. Hur se jämkningsbeslutet ut? Syns lånen man har i jämkningsbeslutet? Står förväntar underskott med någonstans?

kan man ansöka om jämkning utan att använda sig av beslutet?

Jag fick mitt beslut 23/6 så hoppas jag kan svara på dina frågor.

Beslutet består först av en sida som berättar om den nya räntesatsen ditt jobb ska använda sig av baserat på uppgifterna du lämnat (intjänat hittills, ränta på det hittills. + Kommande inkomst resten av året).

Nej. Dina lån står ej med. Inte heller summorna på lånen, eftersom du aldrig uppgett detta.

Ja. Ditt förväntade underskott står med. Eftersom det påverkar räntesatsen. I mitt fall gjorde jag uppskattningen på 57k och då ska tydligen mitt lönekontor dra 14% resterande månader av detta år.

Hmm. Läste lite kort och står du måste överklaga och kontakta skatteverket efter beslutet om du har invändningar. Så Njaa? Dock ska ju du personligen lämna det till lönekontoret också och om du inte gör det. Så kanske? Men då har dom ju felaktiga uppgifter.

Mitt beslut var simpelt då det gällde endast en huvudutbetalare. Dvs jobbet. Försäkringskassan osv behövde inte anges.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp