Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jämka - Så här gör du: Steg för steg

Brukar kalla mig själv för ekonomiskt handikappad så jag skulle behöva lite hjälp, men tittar jag på förra årets underskott ligger det på 46 012 och belopp att få tillbaka 13 929 kr. Skatteuträkning 71 402.

Detta året kontra förra året är inte sån stor skillnad lån/lön så tänkte kopiera 2020 uppgifter.

Skulle det betyda att jag får dessa 14000 delat på 4 månader som är kvar?

Ursäkta okunnigheten..

Brukar kalla mig själv för ekonomiskt handikappad så jag skulle behöva lite hjälp, men tittar jag på förra årets underskott ligger det på 46 012 och belopp att få tillbaka 13 929 kr. Skatteuträkning 71 402.

Detta året kontra förra året är inte sån stor skillnad lån/lön så tänkte kopiera 2020 uppgifter.

Skulle det betyda att jag får dessa 14000 delat på 4 månader som är kvar?

Ursäkta okunnigheten..
Ja precis det stämmer :)

Är det lätt att få detta beviljat från skatteverket ?

Hej Jag försöker hitta underskottet på senaste skattedeklarationen men hittar det ej, eller är det ränteutgifter du ska fylla i för att få jämkning av skatt i så fall tänkte jag fylla i samma summa som den deklarationen som avser 2020. Ser lönekontoret att denna jämkning av lön avser räntor för lån ? Tänkte försöka mig på detta nu för september t om december i år, för att kunna betala en del av mina lån och det skulle hjälpa mig mycket.
Är det lätt att få igenom beslutet om man skriver samma ränteutgifter i år 2021 som 2020 ? Då har jag ju inte tagit i för mycket

Hur ser jag det, är det ränteutgifter i deklarationen jag går efter ? Där står det 61400 kr för den deklarationen jag skickade in i våras, och tänkte ta samma summa då inte mer tillkommit och inte mindre heller. Hur lång tid tar det att få beslut ? Kommer de direkt till Kivra eller måste man skriva en lång berättelse till skatteverket ?

Hej Jag försöker hitta underskottet på senaste skattedeklarationen men hittar det ej, eller är det ränteutgifter du ska fylla i för att få jämkning av skatt i så fall tänkte jag fylla i samma summa som den deklarationen som avser 2020. Ser lönekontoret att denna jämkning av lön avser räntor för lån ? Tänkte försöka mig på detta nu för september t om december i år, för att kunna betala en del av mina lån och det skulle hjälpa mig mycket.
Är det lätt att få igenom beslutet om man skriver samma ränteutgifter i år 2021 som 2020 ? Då har jag ju inte tagit i för mycket
Du kommer få ett beslut från Skatteverket och där skriver dom hur mycket skatt som ska dras per månad mellan september och december ! Har du mycket så kan du få 0 % skatt året ut ! Sen lämnar du beslutet till lönekontoret på ditt jobb

Men det står i manualen här ovan att man ska skriva in underskott menar du de ränteutgifter man har på senaste deklarationen. Ser lönekontoret vad jämkningen avser ?
Mvh Cecilia

Det står ränteutgifter 61400 kr är det det jag fyller i ruta 34 jag tänkte jag fyller i samma summa som 2020 fast det kan ha ökat något, jag vill inte skriva för mycket. Går det fort att få besked ? Ser lönekontoret vad jämkningen avser ? Kan jag själv lämna den till lönekontoret på min arbetsplats. Detta skulle nog ge mig ingen skatt året ut och skulle vinna 10 000 kr i månaden på det. Och det skulle hjälpa mig mycket året ut

Det står att man ska fylla i pensioner mm hur vet man det ? Det tar ju en evighet att kolla upp det

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp