- Meddelanden
- 142
- Mottagna reaktioner
- 31
- Poäng
- 137
Nu orkar jag inte mer. 4 öre på kontot. Ingen bensin. Tar mig inte till jobbet. Ligger back som vanligt. Ångest äter upp mig. Hur gör ni för att orka?
Hur lång är handläggningstiden nu? De som har inledande nu, när ansökte dom?
Jag gav upp och släppte allt till KFM och har numera löneutmätning, vilket ger mej pengar över när jag betalt månadens räkningar. Har även funnit sinnesro och lugn. Lyckligtvis så har jag inget spelberoende eller annat beroende och har inga barn att ta hänsyn till. Nu ska jag försöka att få till en skuldsanering, så att jag blir fri. Har inget som helst behov längre att leta lån. Kommer aldrig att låna pengar någonsin mer.Nu orkar jag inte mer. 4 öre på kontot. Ingen bensin. Tar mig inte till jobbet. Ligger back som vanligt. Ångest äter upp mig. Hur gör ni för att orka?
Nu orkar jag inte mer. 4 öre på kontot. Ingen bensin. Tar mig inte till jobbet. Ligger back som vanligt. Ångest äter upp mig. Hur gör ni för att orka?
Det funkar inte eftersom jag har privata lån. Måste kunna betala på dom.Nästa månad kastar du alla räkningar som har med lån att göra. Kasta även andra räkningar som inte är så viktiga, typ Radiotjänst o.d. Du kommer att få mer pengar över på en gång. Sedan om ett halvår eller vad det nu kan ta innan det blir aktuellt med din första löneutmätning (jag skulle tro att det tar längre tid än så) så kommer du att få lite mindre att röra dig med, men du kommer i alla fall att ha råd att tanka bilen. Du kanske även kan lägga lite i madrassen fram till dess.
Det funkar inte eftersom jag har privata lån. Måste kunna betala på dom.
Sen är det länge kvar tills nästa lön tyvärr. största dilemmat nu är hur jag ska ta mig dit. Sådana som jag borde avrättas.
Har för mycket stolthet för att sätta andra i skiten som har velat hjälpa mig.Ja det är ju ett val man gör... Ha fyra öre kvar när skulderna är betalda, eller så skiter man skulderna och åker och köper mat i stället. Är det ett MC-gäng som man har lånat pengar av så funkar det kanske inte så bra; är det moster Agda så funkar det hur bra som helst. Agda blir besviken, men har man inte råd så har man inte.
Ja det är ju ett val man gör... Ha fyra öre kvar när skulderna är betalda, eller så skiter man skulderna och åker och köper mat i stället. Är det ett MC-gäng som man har lånat pengar av så funkar det kanske inte så bra; är det moster Agda så funkar det hur bra som helst. Agda blir besviken, men har man inte råd så har man inte.
Stämmrr. Räntab fryses vid inledandetOm jag har förstått det rätt, så får inte fordringsägarna ta ut mer ränta när man har skuldsanering. I mitt fall skulle det innebära att jag skulle bli skuldfri på under 4 år utan att skulderna skrivs ner, bara jag slapp all hysterisk ränta.