Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Imorgon ska jag släppa bomben

Du bör nog följa med om inte annat som del av den rehabilitering du nu måste få till. Det handlar om att lägga om sitt beteende när det gäller pengar, lån och ekonomi.

Ja du har rätt....är nog värre o släppa bomben för föräldrarna igen än sitta på banken ja :(

Får jag fråga hur många år du är? Jag läser ofta hur föräldrar förväntas lösa skulder?!?!

Tänkte på samma sak. Tussan jag ska också berätta för ena föräldern idag efter jobbet att jag har 1,7 miljoner kr och jag vet att de kommer bli sura och besvikna men när det lagt sig säkert vilja hjälpa mig, men jag kommer inte ta emot det den här gången. Är 3e gången nu. Jag vill inte berätta detta för att trolla bort mina ekonomiska problem utan för att jag inte mår bra att gå runt av att bära en fasad och ljuga om allt som har med pengar att göra. Lösningen är inte att bli av med skulderna utan att få dig att må bra igen. När du mår bättre kanske de kommer vilja hjälpa dig ekonomiskt och inte känna sig tvingade till det.

Jag är i precis samma sits som dig men betydligt mer pengar, berätta det för dom för att du inte vill må dåligt längre och du behöver deras stöd mentalt. Övertygad om att det ekonomiska kommer lösa sig så fort du börjar må bättre.

Skulle det inte kännas bättre att inte få hjälp ekonomiskt? Som en del av rehabiliteringen så man inte hamnar i samma sits igen framöver ( för att saker löst sig tidigare )

Jag kan säga att jag har precis varit likadan i mina yngre dagar, jag lånade och gjorde av med pengarna på spel mm och mina föräldrar löste mina problem ( trodde jag) blev nästan skuldfri för att utan att tagit tag i mitt problem så har jag nu över miljonen i skulder som ingen kan lösa åt mig, jag blir aldrig ekonomiskt skuldfri om inte jag får skuldsaneringen beviljad.

Ja jag har velat så om ja ska berätta elr ej men min situation är verkligen illa. Mina lön har e slut samma dag vid lön nästan pga av löneutmätning o andra uppgifter:( o ja sambon bråkar mkt om pengar osv...är inte hållbart alls :(

Tänkte ska berätta om min skuld hos kronofogden samt min inkasso skuld hos sileo kapital blir ca 86 tusen....om dom kan lösa de. Så får jag ha mitt CashBuddy lån kvar o betala av det iaf...såg de va ju hemskt ränta om om ska lösa de i förtid.......
Det låter inte bra att ni bråkar om pengar. Inget bråk i världen kan ändra på hur mycket pengar du kan bidra med. Om ni lever över din ekonomiska förmåga är det din partner som måste förstå att ni måste dra ned på standarden. Vill han inte det så blir det han som måste betala. Finns ingen annan lösning. Men om det är du som vill spendera mer än du har råd med är det du som måste inse dina ekonomiska begränsningar.

Skulle det inte kännas bättre att inte få hjälp ekonomiskt? Som en del av rehabiliteringen så man inte hamnar i samma sits igen framöver ( för att saker löst sig tidigare )
Jovisst skulle det kännas bättre att få hjälp med pengar som betalar ens skulder men ibland så behövs mer än bara pengar

Jovisst skulle det kännas bättre att få hjälp med pengar som betalar ens skulder men ibland så behövs mer än bara pengar
Ja precis, sorry om jag var lite otydlig.

Jag tror det är svårt att lösa grundproblemen om man hela tiden har föräldrar att ringa när man behöver hjälp. Men med det sagt så missunnar jag ju ingen hjälp såklart..

Hur gick det? Har du hunnit berättat för dina föräldrar ännu? Om ja, hur blev deras reaktion?

Ja precis, sorry om jag var lite otydlig.

Jag tror det är svårt att lösa grundproblemen om man hela tiden har föräldrar att ringa när man behöver hjälp. Men med det sagt så missunnar jag ju ingen hjälp såklart..
Jag håller med dig men sträcker mig lite längre och tycker inte man ska ha nån hjälp alls. Med små bidrag under en utmätning, kanske. Men de stora skulderna tycker jag nästan alltid att man ska reda ut själv. Först och främst för sin egen skull. Bailar någon alltid ut en lär man sig absolut ingenting. Allt handlar ju om att bryta vanor och få en sund inställning till pengar igen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp