Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

I maj...

Usch det vill inte jag , få se alla inkasso och kfm brev som man måste sortera till olika stackare.:(:(

En till fråga. Får man betalningsanmärkning när jag skriver på delgivningskvittot, eller får man den först när man får utslag..?

Kan inte svara från min tfn (?), men nu har jag lite tid över på jobbet.
Jo, du hade rätt ;-). Ja, administrationen av det hela tar en del, herrejisses vad brev det kommer. Hoppas det lugnar sig snart..

En fråga! Jag fick papper hem nu om min löneutmätning. Där står både ett belopp som jag får behålla OCH ett fast belopp som arbetsgivaren ska dra. Säg att jag tex är sjuk några dagar, då finns ju inte det fasta beloppet att dra, om jag nu ska få behålla mitt förbehållsbelopp? Och när jag får extra, tex. semesterersättning, innebär det då att jag får behålla mer..?
Jag får inte ihop det! Jag trodde att det skulle stå vad jag får behålla, och resten ska dras. Typ.
Hm?

Du ska alltid under alla förutsättningar få behålla ditt förbehållsbelopp, om din lön understiger det gör arbetsgivaren inget avdrag
Du kommer få behålla din semesterersättning med den typen av beslut du fått, hade du fått ett maxbeslut hade du inte fått det.

Det står ju dig fritt att när du fått semestersättning, att du gör en egen inbetalning till kronofogden., om du vill.

Du ska alltid under alla förutsättningar få behålla ditt förbehållsbelopp, om din lön understiger det gör arbetsgivaren inget avdrag
Du kommer få behålla din semesterersättning med den typen av beslut du fått, hade du fått ett maxbeslut hade du inte fått det.

Det står ju dig fritt att när du fått semestersättning, att du gör en egen inbetalning till kronofogden., om du vill.

Okej, tack snälla för svar! Varför kommer det sig att det gör olika..? Beror det på handläggare? Någon är lite snällare typ och låter en behålla lite mer vid extrautbetalningar? Hur resonerar dom?
Jag kommer att peta in allt extra som jag har råd med, vill bli av med "skiten" fortast möjligt! Alternativt lägga de extrapengarna på nödvändigheter, tex nya däck osv.;-)

Okej, tack snälla för svar! Varför kommer det sig att det gör olika..? Beror det på handläggare? Någon är lite snällare typ och låter en behålla lite mer vid extrautbetalningar? Hur resonerar dom?
Jag kommer att peta in allt extra som jag har råd med, vill bli av med "skiten" fortast möjligt! Alternativt lägga de extrapengarna på nödvändigheter, tex nya däck osv.;-)

Jag vet faktiskt inte riktigt varför det skiljer, av alla utmätningsbeslut jag sett skulle jag säga att kanske 1-5% har ett maxbeslut..
Jag gissar att det kanske används när man har flera arbetsgivare, eller väldigt ojämn inkomst..
Kanske har 25000 i snitt utslaget på ett år, men bara 10000 vissa månader och 45000 andra månader, då skulle ett begränsat beslut slå lite konstigt och borgenären få vänta onödigt länge på pengarna.

Okej! Intressant.. Jag har ju bara en arbetsgivare och har fast månadslön, samma varje månad förutom när sem.ersättning betalas ut 2 ggr/år. Man får väl tacka helt enkelt, han kankse tyckte jag var trevlig bara, hahaha :)

Anmärkningar är kvar i 3 år efter att skulden är slutbetald, inte från den dagen skulden uppkom.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp