Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hyreslägenhet, kreditupplysning?

Inte bra med personliga påhopp. Alla har olika referensramar och perspektiv. Argumentera istället.
Förstår vad du menar men om du läser igenom så blev alla helt plötsligt komiker. Har inget mer att tillföra när man inte läser vad jag skriver och sen kommer med sarkastiska svar.

Och det är definitivt inte du.

Reglerade bostadsbolag. Helst icke vinstdrivande.

Jag kan hålla med dig till viss del eller att man i Sverige inför samma koncept som i Norge att privatpersoner får hyra ut sin bostad. Har själv bott i Norge i fem år och där finns nästan inga hyresrätter i samma stora omfattning som i Sverige utan istället köper norrmännen lägenheter och hyr ut dessa eller så har de flesta hus en sockellägenhet eller hybel som det heter. I Norge tas det ingen UC när man ska hyra utan istället betalar du tre månaders deposition varje gång du ska hyra. Mycket pengar som ska ut på en gång men fördelen är att alla har möjlighet till tak över huvudet oavsett betalningsanmärkningar, löneutmätning eller skuldsanering.

En kollega till mig i Norge hade gjeldsordning (skuldsanering) och han kunde byta lägenhet lika ofta som jag byter kallsonger om han hade velat eftersom dom inte gör UC i Norge utan du får som sagt hosta upp tre månaders deposition. Hyra 10 000 och + 30 000 första månaden, 40 000 kr ska ut direkt. Bankerna i Norge erbjuder också depositionslån när man ska hyra lägenhet ifall du inte har pengar själv till depositionen. Depositionen låses sedan på ett konto med fast ränta och för att du eller hyresvärden ska kunna ta ut pengarna så måste båda signera. Depositionen får du tillbaka när du flyttar ut plus ränta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp