Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hyreslägenhet, kreditupplysning?

Oroväckande utveckling men det är väl helt i linje med allt annat som går ut på att ”jag skiter i andra så länge jag själv har det bra”

För 15 år sen fick jag till ett möte med en fastighetsvärd som gillade mig såpass mycket att jag fick en lägenhet på dagen. Jag hade inget annat att komma med dock.
Samma argumentation som används för att låna pengar ska regleras blir ju här omvänt.
Hyresvärdar har långt mycket mer att förlora än endast utebliven betalning...

Samma argumentation som används för att låna pengar ska regleras blir ju här omvänt.
Hyresvärdar har långt mycket mer att förlora än endast utebliven betalning...
Jag efterfrågar bättre system. Det gäller även lån.

Hur då och på vilket sätt?!
Ska inte en privatperson/företag som investerar i fastigheter själv få bestämma över vem som ska få bo där?
Jag tycker inte privatpersoner skall kunna få äga fastigheter som hyrs ut till flera boende så det är svaret på en fråga.

Tycker man verkligen att det har fungerat bra i störstäder? Det är rätt smutsigt överlag med andrahandslägenheter, ockerhyror och låg standard.

Sen är det väl inte min uppgift att komma på ett bra system. Jag säger bara att det borde finnas. Där alla får en chans.

Jag tycker inte privatpersoner skall kunna få äga fastigheter som hyrs ut till flera boende så det är svaret på en fråga.

Tycker man verkligen att det har fungerat bra i störstäder? Det är rätt smutsigt överlag med andrahandslägenheter, ockerhyror och låg standard.

Sen är det väl inte min uppgift att komma på ett bra system. Jag säger bara att det borde finnas. Där alla får en chans.
Avskaffa äganderätten, ganska radikalt...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp