Hertz tar en liten upplysning när man hyr via försäkring hos dom. Gjorde det senast i januari eller februari.
Hur vet du det? Vid en mindre snabbkoll så får man inget meddelande att så skett.Jag har hyrt hos just hertz flera gånger och det har aldrig tagits upplysning på mig, vare sig det varit privathyra eller försäkringshyra.
Haha, de reserverade 25% av beräknad kostnad på mitt kort och tog upplysning!!Det kanske varierar. Jag ser kanske pålitlig ut eller nåt![]()

Hyrde på okq8, där betalade jag när jag var klar. Ingen reservation eller något sånt "litar på dig"Haha, de reserverade 25% av beräknad kostnad på mitt kort och tog upplysning!!
Jag som trott jag ser reko och ärlig ut![]()
Oklart vad en sådan "mindre snabbkoll" är. Görs en kreditupplysning ska det meddelas personen. Paragraf 11 kreditupplysningslagenHur vet du det? Vid en mindre snabbkoll så får man inget meddelande att så skett.
Finns företag som säljer enkla upplysningar där man får rött eller grönt när man söker på ett personnummer. Vid rött listas alla betalningsanmärkningar och skulder till KF.Oklart vad en sådan "mindre snabbkoll" är. Görs en kreditupplysning ska det meddelas personen. Paragraf 11 kreditupplysningslagen
Lät inte som dom följer lagen då näFinns företag som säljer enkla upplysningar där man får rött eller grönt när man söker på ett personnummer. Vid rött listas alla betalningsanmärkningar och skulder till KF.
Jag har gjort några tusen sådana i mina dar.
Enda sättet personen i fråga får reda på att jag gjort en koll är om jag säger det till honom/henne.