- Meddelanden
- 3 136
- Mottagna reaktioner
- 2 581
- Poäng
- 1 707
Jag vill också ta @Lasseman i försvar, uppskattar att han är rak! Vid sådant som hamnar som bedömningsfrågor så uppfattar jag det som han svarar utifrån det värsta som faktiskt kan hända, det duger inte alltid med glada tillrop tyvärr. Själv har jag fått mängder av olika besked när jag ringt till KFM i samma fråga, beroende på vilken handläggare som svarat. Ett exempel är att jag har tjänstebil, vilket inte är några problem så länge jag har löneutmätning, de tar hänsyn till den när de beräknar mitt förbehållsbelopp. Om jag söker skuldsanering, vilket jag nog måste göra om jag inte ska ha löneutmätning i evigheter, så är det inte lika säkert att de tar hänsyn till tjänstebilen, jag har fått mycket olika information från olika handläggare, det blir en bedömningsfråga, så jag har faktiskt inte vågat att söka skuldsanering. Om jag inte har råd att behålla tjänstebilen så får jag försöka hitta ett annat, mindre välbetalt jobb där jag inte behöver någon bil för att klara jobbet. Det blir lite moment 22 över frågan, ska jag söka nytt jobb innan skuldsanering eller ska jag chansa att jag får med bilen?
Beträffande frågan om delgivningsman kommer ut eller inte, som var grundfrågan, så finns det väl ingen som kan garantera att inte den mänskliga faktorn slår till igen? Någon glömmer att ta tillbaka arbetsordern (eller vad det kallas) eller att delgivningsmannen missar att den är tillbakadragen?
Beträffande frågan om delgivningsman kommer ut eller inte, som var grundfrågan, så finns det väl ingen som kan garantera att inte den mänskliga faktorn slår till igen? Någon glömmer att ta tillbaka arbetsordern (eller vad det kallas) eller att delgivningsmannen missar att den är tillbakadragen?