Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur snabbt kommer delgivningsmannen?

Jag ska ut och delge i ett område i morgon.. tror papperna togs ut i slutet av förra veckan
Vilket område? Spelar de nån roll om du skriver det?

Har du tänkt på att även om du "jobbar" med detta så varje gång någon här inne är orolig för nåt skriver du och verkligen trycker på att deras värsta mardröm kan hända!! Varför? Tre gånger har jag ringt o frågat om sånt du skrivet och .. det du skrivit stämmer inte riktigt. jag frågade även om någon som jobbar på KFM skulle sitta på detta forum och skriva? Jag fick ett bra svar..

jag förstår inte riktigt ditt motiv!

Pratade med dem i eftermiddags, delgivningen i mitt område har fått och tagit emot meddelande att de ej skall åka till min adress, att jag redan är delgiven. Vilket känns skönt, jag hopppas nu bara att de fick meddelandet i tid...
Tänker om de inte varit här på torsdag så bör jag väl klara mig från ett hembesök??
Hon sa oxå att de brukar dubbelkolla om det är någon ändring innan de åker ut, hon trodde absolut att det inte var någon fara för ett hembesök.

Pratade med dem i eftermiddags, delgivningen i mitt område har fått och tagit emot meddelande att de ej skall åka till min adress, att jag redan är delgiven. Vilket känns skönt, jag hopppas nu bara att de fick meddelandet i tid...
Tänker om de inte varit här på torsdag så bör jag väl klara mig från ett hembesök??
Hon sa oxå att de brukar dubbelkolla om det är någon ändring innan de åker ut, hon trodde absolut att det inte var någon fara för ett hembesök.
Härligt!! Snart skriver Lasseman att det är inte alltid de hinner kolla förändringar innan de åker ut.. och att du kanske kan räkna med besök ändå! men lita på henne du samtalat med!

Har du tänkt på att även om du "jobbar" med detta så varje gång någon här inne är orolig för nåt skriver du och verkligen trycker på att deras värsta mardröm kan hända!! Varför? Tre gånger har jag ringt o frågat om sånt du skrivet och .. det du skrivit stämmer inte riktigt. jag frågade även om någon som jobbar på KFM skulle sitta på detta forum och skriva? Jag fick ett bra svar..

Visst kan lasseman vara lite hård eller vad man ska kalla det. Men jag tycker allt att han har koll på saker han skriver. Jag tycker det är bättre att han "trycker på" om sanningen än att man ska gå och tro saker som inte stämmer.
Sen så vet ju inte de vanliga handläggarna allt hos kfm. Det märkte jag mycket av, när jag hade med kfm att göra. Ville jag ha ordentligt svar ringde jag min egna handläggare i mitt distrikt (eller vad det kallas)

Och varför skulle inte en kfm anställda kunna skriva här inne? Är det bara vissa yrken som skriver här eller vadå?

Jag tycker att lasseman får onödigt mycket skit trots att han kommer med fakta och svarar på frågor. Och jag tycker att många skriver att lasseman är nedvärderande och har en otrevlig ton, när det oftast är många andra (du tex nystart) som är nedvärderande och otrevliga mot lasseman.

Blev vara irriterad!

De flesta delgivare är otroligt diskreta.. jag är tämligen övertygad att flera av delgivarna hos oss kan delge både hemma och på arbetet utan att det skulle uppmärksammas..

Du behöver inte det

jag frågade även om någon som jobbar på KFM skulle sitta på detta forum och skriva? Jag fick ett bra svar..
På arbetstid lär det nog knappast vara någon som gör det, men på sin fritid kan man nog bara själv svara för vad gör eller inte gör.

Visst kan lasseman vara lite hård eller vad man ska kalla det. Men jag tycker allt att han har koll på saker han skriver. Jag tycker det är bättre att han "trycker på" om sanningen än att man ska gå och tro saker som inte stämmer.
Sen så vet ju inte de vanliga handläggarna allt hos kfm. Det märkte jag mycket av, när jag hade med kfm att göra. Ville jag ha ordentligt svar ringde jag min egna handläggare i mitt distrikt (eller vad det kallas)

Och varför skulle inte en kfm anställda kunna skriva här inne? Är det bara vissa yrken som skriver här eller vadå?

Jag tycker att lasseman får onödigt mycket skit trots att han kommer med fakta och svarar på frågor. Och jag tycker att många skriver att lasseman är nedvärderande och har en otrevlig ton, när det oftast är många andra (du tex nystart) som är nedvärderande och otrevliga mot lasseman.

Blev vara irriterad!

Hård är inte min mening, jag skulle kalla det rak om jag själv fick välja ord på det.

Jag har aldrig tänkt på vad "distrikt" kallas om jag ska vara ärlig, jag tror det benämns område men jag är inte säker. Jag har trots att jag är rätt ny ett antal personer som väljer att ringa direkt till mig då dom tycker att svaren dom får från kundservicen inte riktigt stämmer med verkligenheten alla gånger.

Det är väl ganska uppenbart att Lasseman inte skriver här i en officiell kapacitet, och lika självklart är det väl att KFM inte har någon officiell närvaro på lånforum.se.

Jag uppfattar det som att Lasseman uttalar sig generellt och rakt där det är möjligt, utifrån en del kunskap och eget intresse om frågor som rör detta svåra ämne med skuldsättning. För mig, och säkert flera andra, är det uppenbart att Lasseman försöker bidra med hjälp så gott det går när det efterfrågas. Det är nog inte bara jag som fått svar på frågor genom dennes engagemang i olika forumstrådar.
Lika klart tycker jag att det är att denne håller en låg profil angående personen bakom nicket och inte komprometterar sig själv eller vilket område han primärt utgår ifrån, för att det inte ska uppstå några frågetecken kring hans anställning. Så givetvis kommer vi aldrig få personliga svar om vilket område som avses, etc..

Jag ser Lasseman som en resurs på forumet med en tydlig humanistisk inställning även om en del svar måste förbli opersonliga och raka!

Därtill har jag förstått att de olika enheterna inom myndigheten har så olika arbetssätt och rutiner att Lasseman i en del fall inte kan ge det svar som efterfrågas i detaljer. Men vi är ju flera här som kan bidra med erfarenheter från olika håll och kanter.

Så även om en del svar (kanske) kan uppfattas som kalla är det ändå en verklighet som många av oss mött/möter eller kanske kommer att få möta. Jag förstår att han inte kan skriva känslomässigt i texterna men det kan vi andra bidra med på enkelt sätt, precis som du och flera brukar göra Nystart!

Jag är i alla fall glad att många av er här på forumet tar er tid med svar på frågor och inte minst Lasseman!
Om jag kunde önska så skulle även någon från något inkassobolag vara inofficiellt aktiv här. Och någon från kommunens Budget och skuldsanerare.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp