Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur ska man orka,vårat barn dog o kommer kronofogden ta försäkrings pengarna?

@Lasseman

Jag har själv jobbat som skadehandläggare och jag personligen har aldrig blivit informerad om att vi har någon som helst skyldighet att kolla om en försäkringstagare har en skuld till er. Det kan vara en annan femma kanske om ni kontaktar ett bolag.

Men vi betalar ut ersättning till tusentals kunder - dagligen. Hade varit omständigt som in i helvete om vi skulle kollat med er innan vi gör en utbetalning.... Det hade varit orimligt att sätta det kravet på oss försäkringsrådgivare när vi har massa annat som redan nu tar tid.

@Lasseman

Jag har själv jobbat som skadehandläggare och jag personligen har aldrig blivit informerad om att vi har någon som helst skyldighet att kolla om en försäkringstagare har en skuld till er. Det kan vara en annan femma kanske om ni kontaktar ett bolag.

Men vi betalar ut ersättning till tusentals kunder - dagligen. Hade varit omständigt som in i helvete om vi skulle kollat med er innan vi gör en utbetalning.... Det hade varit orimligt att sätta det kravet på oss försäkringsrådgivare när vi har massa annat som redan nu tar tid.

Någon skyldighet finns det nog inte, det var dom som ringde, inte jag, så du får nog fråga de som ringde varför dom gjorde det.
Kan ju varit någon särskilt krånglig kund eller så?

Det kan ha varit så, eller försäkringsbedrägeri (misstanke).
Men eftersom det är en sådan enorm mängd skadeärenden man handlägger varje dag så hade det varit orimligt för oss & kolla huruvida det finns en skuld för indrivning.
Kan finnas undantag som sagt men till 99% säkerhet så betalar vi ut pengar till försäkringstagaren.
Sen om ni hinner utmäta från deras konto i den vevan låter jag vara osagt.

Ååh.. :( Kram!! ❤️❤️

Man märker i sådana situationer att pengar inte är allt <3

Vet inget om själva frågan, men känner så sjukt mycket med er i sorgen. Fan att ni ska behöva tänka på sånt som kfm nu

I fredags fick vi veta på en rutin kontroll att vårat älskade barn dött i magen. I lördags fick jag föda fram mitt döda barn det var de värsta jag varit med om...jag grät sambon grät. Jag förlora massa blod och blev akut opererad. Nu är man sjukskriven o vet inte när ja kan börja jobba. Är sjukskriven o tack vare min försäkring kommer jag få ut en summa pengar ca 30 tusen,kommer gå till begravnings kostnader samt o överleva typ. Vet ej när pengarna kommer betalas ut men är de något som kronofogden nu kommer att ta!???? Har löneutmätning annars:/
Så tragiskt grät när jag läste detta
Vet ju det jag läst från dig om oro för pengar! Och så händer denna tragedi!
Beklagar verkligen från mitt djupaste hjärta❤️❤️❤️❤️ Stor Kram❤️❤️

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp