Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur ska man orka,vårat barn dog o kommer kronofogden ta försäkrings pengarna?

Tycker alla journaler borde finnas där.
Tycker det är jäkligt nonchalant att man ska behöva jaga i en stund som denna.
Du får nog tyvärr ringa igen:(

På 1177 finns dom inte o nu ringde ja imorse igen för o be dom skicka hem min förlossnings journal så ja kan skicka in den till trygghansa :( men förstår inte varför dom inte kan göra de?:/ får till svar dom ska kolla upp de o återkomma :(

På 1177 finns dom inte o nu ringde ja imorse igen för o be dom skicka hem min förlossnings journal så ja kan skicka in den till trygghansa :( men förstår inte varför dom inte kan göra de?:/ får till svar dom ska kolla upp de o återkomma :(
Blir så ledsen för er skull att behöva ta tag i allt sånt just nu.:(
Hoppas dom kan skicka eller att Trygg-Hansa kan ringa och få den.
Hoppas det löser sig snabbt❤️
Vad jag kan komma ihåg så var det inte så här struligt.

Man har rätt till din journal. Vad är det dom ska kolla upp. Helt galet så krångligt räcker väl med det dom hänt ändå.
Hoppas det löser sig snart ❤️

Beklagar verkligen sorgen, kan inte alls ens tänka mig hur det känns :(:(

För att svara på frågan.. om de skulle göra tillgångsutredning i aug-sep så är ju risken minimal att de kollar dina konton just nu. Men eftersom det är känsligt och viktigt att ni har de här pengarna så skulle jag om jag var du, flytta dem direkt till ett annat konto (inte ditt) så att kfm inte kan se dem. Samtidigt har jag läst att försäkringspengar av det här slaget inte får utmätas men kfm ser ju bara pengar på ett konto och vet inte var de kommer ifrån.

När jag hade utmätning så fick jag en gång en utbetalning från försäkring, en ganska stor summa pga ett barns handikapp. De kom till mitt konto men jag vågade inte ha dem där. Köpte några grejer till barnet som hen behövde och satte sedan in resten på barnets konto. Kfm har aldrig sett eller hört om detta under alla dessa år och det kommer inte fram i några register. Så det är safe om man bara flyttar till ett konto som inte är ditt.

Återigen beklagar sorgen och kram ❤️

I fredags efter jag ringt förlossningen så hade ett intyg kommit med posten redan puh så den första ja prata me glömde ringa tillbax o meddela tydligen :/

Har nu mailat in intyget till trygghansa så väntar på besked o svar :( orkar inte me massa strul nu :( o sen veta att man har löneutmäting o sambon jobbar häcken av sig nu när han får stå för de mesta o huset tack vare att ja klantat mig :( det är en stor stress jag känner nu o så sorgen på de...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp