Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur ska jag hitta alla gamla skulder???

Säger som jag brukar. Enklast är att maila och fråga.

kundservice@ferratumbank.se
info@lumify.se
info@credifi.se
info@gfmoney.se
info@happycash.se
kundservice@holmbank.se
hello@getdivide.se
info@forskottslon.se
info@flexkontot.se
kundtjanst@flexlimit.se
kundtjanst@38an.se
kundtjanst@kredit365.se
kundtjanst@meddelandelan.se
kundtjanst@natlan.se
info@nanokredit.se
info@nanoflex.se
info@savelend.se
kundservice@klaralan.se
info@lenpals.com
Kundtjanst@saldo.com
info@klicklan.se
info@mobillan.se
kundservice@aasa.se
info@flexkontot.se
info@brixo.se
info@kontantfinans.se
info@expresskredit.se
kontakt@extralanet.se
hello@pjum.com
info@loanstep.se
info@loanify.se
info@lanbutiken.se
kundservice@everydayplus.se
kundservice@oprprivatlan.se
hello@anyfin.com
support@vivus.se
info@onea.se
info@viaconto.se
kundtjanst@banky.se
support@express-lan.com
info@thorn.se
kundtjanst@creditstar.se
hello@billender.com
info@minifinans.se
info@säkerfinans.se
info@bliq.tech
info@snabbfinans.se
info@merax.se
info@slantar.nu
info@pluskan.se
info@extrakosing.se
info@untiegroup.se
kundservice@monara.se
info@monetti.se
kundtjanst@monefit.se
kundtjanst@risicum.se
info@frogtail.se
info@primalcapital.se
info@kundfinans.se
kontakt@profilkredit.se
info@leasy.se
kundservice@kredera.se
info@teliafinance.com
info@smspengar.nu
hej@tandolan.se
info@viigalan.se
hello@getpfc.com
info@cashbuddy.se
info@goodcash.se
kundservice@fixza.se
info@cashrepublic.se
kundtjanst@credigo.se
kundtjanst@easycredit.se
kundtjanst@credway.se
hej@northmill.se
betalkoll@collectorbank.se
hello@walley.se
kundservice@fairlo.se
info@paymarkfinans.se
avidakredit@avida.se
kundservice@ncfinance.se
info@sefina.se
info@daypay.se
info@wastgotafinans.se
info@jula.se
support@rocker.com
kundservice@facitbank.se
info@spargofinans.se
info@binly.se

Ovan ser du mailadresser till alla långivare utanför UC som jag kan komma på senaste 7 åren i varje fall.
Klarna och Qliro får man kontakt från mina sidor. Några av ovan har börjat rapportera till UC, men hade inte UC tidigare.

Större lån som är tagna via UC ex marginalen, collector, remember, nordea etc kanske personen kommer ihåg själv.

Rubrik: Personnummer - Söker information gällande mina låneprodukter hos Er

Jag rekommenderar att bara lägga till alla mottagare på hemlig mottagarare och fråga.

Hejsan,

Mitt namn är:
Mitt personnummer är:

Jag tänkte kolla om jag är kund hos Er idag/eller i er koncern/dotterbolag och har 6 frågor för att få en bättre överblick kring min ekonomi.

1. Vilka produkter har jag idag?
2. Vad är effektivräntan på för dom produkter som jag har? (lån, kredit, onlinekredit, högkostnadskredit, sms lån etc)
3. Vad var ursprungliga beloppet?
4. Vad är nuvarande belopp som är kvar och vad är jag skyldig Er idag?
5. Vad är månadskostnaden som jag betalar?
6. Vilket datum tog lånets?

Om jag har flera produkter får ni gärna ställa upp dom enligt ovan, fast separat i samma mail istället för att slå ihop dom.

Tacksam för snabbt svar och ha en trevlig fortsättning

Med Vänlig Hälsning,
Namn Efternamn

Kan kännas drygt, men klistrar man alla mottagare antingen i hemlig mottagare så går det på direkten att få iväg mailen.
Skickar man mailen enskilt ett och ett så kanske det tar 20-30 minuter. Inte hela världen ändå. Om någon anser att jag har missat en långivare så kan ni ju fylla på, men jag tror det är alla som funnits inom 7 senaste åren eller väldigt nära.

Senast ändrad:
Bra inlägg! Det ska jag definitivt göra,

Problemen är dock 2. Dels har säkert 50% utav företagen i fråga slutat låna ut pengar. Det är alla dom där gamla aktörerna om ni kommer ihåg, typ Onea, Risicum, Lånebutiken, Nanokredit, Nano finans och så vidare. Alla dom där "klassiska" SMS-Lånen som fanns. Eftersom att dessa aktörer inte finns kvar vet jag inte var skulden har hamnat?
Det som däremot kanske kan vara positivt är att dom inte heller driver in skulden längre?

Problem nummer 2 är att 99% utav aktörerna bör vara hos inkasso.

Tänkte på detta med preskriptionstiden, vad är längden på SMS-lån är det fem år eller tio år?

Börjat titta på det nu, Instant Money Sweden. Vilken aktör kan det vara?

Bra inlägg! Det ska jag definitivt göra,

Problemen är dock 2. Dels har säkert 50% utav företagen i fråga slutat låna ut pengar. Det är alla dom där gamla aktörerna om ni kommer ihåg, typ Onea, Risicum, Lånebutiken, Nanokredit, Nano finans och så vidare. Alla dom där "klassiska" SMS-Lånen som fanns. Eftersom att dessa aktörer inte finns kvar vet jag inte var skulden har hamnat?
Det som däremot kanske kan vara positivt är att dom inte heller driver in skulden längre?

Problem nummer 2 är att 99% utav aktörerna bör vara hos inkasso.

Tänkte på detta med preskriptionstiden, vad är längden på SMS-lån är det fem år eller tio år?
Skulle tro tio

Sitter och tittar på hans ärenden nu med honom till en kopp kaffe :D

Det ser ut enligt nedan. Det som slår mig är hur mycket räntor och kostnader som har tillkommit, det är ganska väntat naturligtvis men är ändå förvånad.

Såhär. Beloppet ifrån början på hans skulder - alltså det han var skyldig ifrån början det var/är cirka 600.000 kronor - Beloppet nu med alla räntor och dylikt ligger på cirka 1.7 miljoner.

Det är således 30% som är orginalskulden och 70% är tillkommande kostnader, räntor och dylikt. Således är min fråga, skulderna är ifrån cirka 2016-2017 det är jävligt längesedan.

Tycker ni personen ska A) Försöka sig på en skuldsanering och då hänvisa till att han inte kommer kunna betala nästan 2.000.000 inom det närmsta på tal om dessa skyhöga räntor eller B) försöka kontakta varenda inkassobolag och försöka göra en deal där han betalar kanske bara kapitalbeloppet och lägger dessa två Axactor/PRA på avbetalning där man skriver kanske av delar utav räntan?

Kräver naturligtvis att han åtminstone har 100.000 att kunna fördela på dessa aktörer men det jag undrar är hur benägna ni tror att inkassobolagen är att skriva över en större del utav räntan/avgifterna?

Aktör/BankInkassoBelopp ifrån börjanRäntaBelopp kvar
Avida FinansAxactor220.000
19%​
430.000
Resurs BankPRA Group250.000
19%​
382.000
MeddelandelånSvea12.000
24%​
30.000
EverydayPlusSvea4.500
24%​
11.425
GF MoneyGothia15.375
30%​
45.215
ExtrakreditGothia10.781
30%​
44.228
Credway/arvatoGothia30.000
39%​
70.000
Risicum/arvatoGothia11.686
39%​
35.000
VivusGothia9.000
39%​
26.000
EuroloanIntrum11.000
39%​
24.280
Collector BetalcollIntrum10.200
29%​
23.301
MiniFinansAlektum4.000
39%​
11.000
AlektumAlektum13.000
39%​
41.000
Aasa kreditAlektum8.000
39%​
22.000
SavelandAlektum9.000
39%​
25.000

Ska kanske tillägga att han har 0 kronor i skuld till staten, han har aldrig blivit dömd för några brott och han har två söner som är typ 12-13 år.

Sitter och tittar på hans ärenden nu med honom till en kopp kaffe :D

Det ser ut enligt nedan. Det som slår mig är hur mycket räntor och kostnader som har tillkommit, det är ganska väntat naturligtvis men är ändå förvånad.

Såhär. Beloppet ifrån början på hans skulder - alltså det han var skyldig ifrån början det var/är cirka 600.000 kronor - Beloppet nu med alla räntor och dylikt ligger på cirka 1.7 miljoner.

Det är således 30% som är orginalskulden och 70% är tillkommande kostnader, räntor och dylikt. Således är min fråga, skulderna är ifrån cirka 2016-2017 det är jävligt längesedan.

Tycker ni personen ska A) Försöka sig på en skuldsanering och då hänvisa till att han inte kommer kunna betala nästan 2.000.000 inom det närmsta på tal om dessa skyhöga räntor eller B) försöka kontakta varenda inkassobolag och försöka göra en deal där han betalar kanske bara kapitalbeloppet och lägger dessa två Axactor/PRA på avbetalning där man skriver kanske av delar utav räntan?

Kräver naturligtvis att han åtminstone har 100.000 att kunna fördela på dessa aktörer men det jag undrar är hur benägna ni tror att inkassobolagen är att skriva över en större del utav räntan/avgifterna?

Aktör/BankInkassoBelopp ifrån börjanRäntaBelopp kvar
Avida FinansAxactor220.000
19%​
430.000
Resurs BankPRA Group250.000
19%​
382.000
MeddelandelånSvea12.000
24%​
30.000
EverydayPlusSvea4.500
24%​
11.425
GF MoneyGothia15.375
30%​
45.215
ExtrakreditGothia10.781
30%​
44.228
Credway/arvatoGothia30.000
39%​
70.000
Risicum/arvatoGothia11.686
39%​
35.000
VivusGothia9.000
39%​
26.000
EuroloanIntrum11.000
39%​
24.280
Collector BetalcollIntrum10.200
29%​
23.301
MiniFinansAlektum4.000
39%​
11.000
AlektumAlektum13.000
39%​
41.000
Aasa kreditAlektum8.000
39%​
22.000
SavelandAlektum9.000
39%​
25.000
Snygg sammanställning, planen är bra, möjligen optimistisk, även om du tycker skulderna är gamla så är det betydligt enklare att få till uppgörelser på skulder som är 10-40 år gamla.

Det förstår jag men jag såg att vissa är ifrån 2016, jag misstänker han hade betalat kanske 2024 det är ju ändå stabila 8 år. Som du säger är det kanske aningen för lite.

Sitter och tittar på dessa aktörer han har 38:an, DayPay, Minifinans, Aasa kredit, Euroloan, Vivus, Saveland, Catalunia capital hahaha känner fan igen varenda en nästan :D

Men jag menar säg att han kan få en uppgörelse att betala bara kapitalbeloppet - då är det kanske nere på 500.000 om han förhandlar väl - måste han betala alla räntor och avgifter med är det nästan 2 miljoner. Helt omöjligt.

Jag funderar på att ta in en fullmakt och fråga dessa aktörer han har ovan huruvida dom kan tänka sig skriva av skulden om han betalar av "belopp" ifrån början på ett bräde. Då är han i princip klar med alla aktörer förutom PRA Group och Axactor som utgör 800.000 (två lån till Resurs och Avida) men där han med dessa två gör en deal - betalar kanske 50.000 vardera på ett bräde till dom så att dom skriver av en större del utav beloppet och att han sedan har avbetalningsplan på säg 3.000 månad/lån...

Var kan jag få tag på en fullmakt?

Det förstår jag men jag såg att vissa är ifrån 2016, jag misstänker han hade betalat kanske 2024 det är ju ändå stabila 8 år. Som du säger är det kanske aningen för lite.

Sitter och tittar på dessa aktörer han har 38:an, DayPay, Minifinans, Aasa kredit, Euroloan, Vivus, Saveland, Catalunia capital hahaha känner fan igen varenda en nästan :D

Men jag menar säg att han kan få en uppgörelse att betala bara kapitalbeloppet - då är det kanske nere på 500.000 om han förhandlar väl - måste han betala alla räntor och avgifter med är det nästan 2 miljoner. Helt omöjligt.

Jag funderar på att ta in en fullmakt och fråga dessa aktörer han har ovan huruvida dom kan tänka sig skriva av skulden om han betalar av "belopp" ifrån början på ett bräde. Då är han i princip klar med alla aktörer förutom PRA Group och Axactor som utgör 800.000 (två lån till Resurs och Avida) men där han med dessa två gör en deal - betalar kanske 50.000 vardera på ett bräde till dom så att dom skriver av en större del utav beloppet och att han sedan har avbetalningsplan på säg 3.000 månad/lån...

Var kan jag få tag på en fullmakt?
Googla eller skriv själv

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp