Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur mycket höjs eran ränta ?

gjorde han det? Såg inte hela talet, men minskad avdragsrätt är ingen skattehöjning om det är det du menar.
Han nämnde avdragsrätten specifikt om jag inte hörde galet.

1200-1300 extra om jag räknat rätt? Vi betalade 2300 ränta innan. Fan fint att ha bundet på 1.39!
Ok, ändå överkomligt!
Ja, är så glad att jag valde bunden på tre år förra året, så nu är det 1.39 fram till 2024 :) Ibland väljer man rätt!
Sen får man se om det blir en iskall dusch eller kall eller ljumen som väntar om två år.

Nu höjde Swedbank räntan ytterligare en gång. Höjdes för 2 månader sen sist. Nu Från 7.40% till 8.04%

Men hur funkar det, nu när dom höjer så här ofta och drastiskt.
Vad händer sen när / om styrräntan sänks till 0% igen kommer man då fortsätta betala dessa förhöjda räntor/kostnader?

Sen måste jag säga att jag inte förstår hur lagstiftningen kan tillåta det här, nu har Swedbank höjt med säg 1% på några veckor men vad fan hade hänt om Collector helt plötsligt får för sig att höja allas räntor med 5% liksom vad fan kan man göra?

Man ingår ett avtal på 3.95% i ränta rätt vad det är har man några månader senare 7.5%

Absurt. Det är som att vi helt plötsligt bestämmer oss för att sluta betala och säger shit happens.

Med lån med rörlig ränta så kan väl bankerna styra och ställa som de vill med räntan. Man har helt enkelt inget att säga till om.

Med lån med rörlig ränta så kan väl bankerna styra och ställa som de vill med räntan. Man har helt enkelt inget att säga till om.

Fast alla blancolån man tar har ju då rörlig ränta?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp