Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur mycket höjs eran ränta ?

En annan fråga.

När tror ni att styrräntan sänks nästa gång?

Slutet på 2023?

Skulle gissa på minst ett år längre än så.

Ja men jag tror också det.

Slutet på 2023.

Tror vi får minst två höjningar det här året och att det sen fortsätter i början på nästa år för att sedan stabiliseras och gå ner.

För svensk ekonomi är det ju givetvis bättre om fler personer konsumerar pengar än att dom lägger allt på sina räntor och boendekostnader.

En annan fråga.

När tror ni att styrräntan sänks nästa gång?

Slutet på 2023?
Blir det en global recession nästa år samtidigt som den globala tillväxten avtar så kommer räntorna
ligger på betydligt högre nivåer i minst tre år.

Förhoppningsvis kan inflationen äta upp en del av ens lån då :D

Men hur funkar det, nu när dom höjer så här ofta och drastiskt.
Vad händer sen när / om styrräntan sänks till 0% igen kommer man då fortsätta betala dessa förhöjda räntor/kostnader?

Sen måste jag säga att jag inte förstår hur lagstiftningen kan tillåta det här, nu har Swedbank höjt med säg 1% på några veckor men vad fan hade hänt om Collector helt plötsligt får för sig att höja allas räntor med 5% liksom vad fan kan man göra?

Man ingår ett avtal på 3.95% i ränta rätt vad det är har man några månader senare 7.5%

Absurt. Det är som att vi helt plötsligt bestämmer oss för att sluta betala och säger shit happens.
Långivare sänker räntan om styrräntan går ner.

Jag minns något blancolån som jag hade som räntan sänktes på, och definitivt bolåneräntor som gick ner.
Brukar även annonseras i dagstidningar, när bankerna sänker/höjer räntor.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp