- Meddelanden
- 1 939
- Mottagna reaktioner
- 1 373
- Poäng
- 967
Usch, hoppas att det löser sej till det bästa för dej. Styrkeramar
Tack ❤️
Usch, hoppas att det löser sej till det bästa för dej. Styrkeramar
Tigerkatten![]()
Har du någon att prata med? Någon som står dig nära och som du litar på? Jag vet hur jäkla jobbigt det är att bära allt inom sig själv. Kram!
Men så jobbigt..vet hur det kan vara. Att ligga 50.000 back varje månad går inte i längden. Även om vi blundar och hoppas att vi klarar det, så kommer det sluta med Kf. Har du nån vän du kan prata med! Annars får du skriva här.
En fråga, om du skulle släppa allt till kf, skulle de funka?
Är du ensamstående, om inte kan du berätta för din man/sambo? Äger ni/du eller hyr bostad?
Åh vad jag hoppas detta kan lösas. Dessa sömnlösa nätter? Energitömmande tankar. Så otroligt jobbigt. Men skriv till oss så lyssnar vi. Många Styrkekramar ❤
Några råd från en som varit i er situation, med sömnlösa nätter, orkar knappt släpa sej till jobbet, trött för jämnan e t c. Tankarna snurrar så mycket på hur man ska lösa sin ekonomi så man glömmer helt att sköta om sej själv, vilket är ännu viktigare ju värre man har det. Nu när jag har löneutmätning och fått lite perspektiv på mitt "galna" beteende så inser jag att jag bara ätit för att bli mätt, inte tänkt på att äta näringsrik och hälsosam mat och inte motionerat riktigt. Sov fortfarande extremt dåligt när löneutmätningen inleddes, fastän jag egentligen inte hade något mer att fundera på, benen krampade och hela kroppen likaså, ständig muskelvärk och utmattning. Jag gick igenom vad jag brukade äta och kom fram till att jag hade magnesiumbrist, så jag började att köpa magnesiumcitrat, vilket efter ett tag gjorde att sömnen blev riktigt bra, muskelvärken försvann och humöret och orken blev bättre. Jag tar även D-vitamin vintertid och har precis börjat med Omega 3-tillskott. Innan jag går till jobbet så äter jag lite chiapudding (åt inget förut, kunde inte) gjord på mandelmjölk och pyttelite vaniljpulver, med lite färska blåbär på samt en lite kopp med matchate (mycket antioxidanter). Nu undrar man ju hur jag med löneutmätning har råd med dessa "lyxvaror", men jag planerar allt och har beslutat att jag bara äter vegetariskt när jag kommer hem från jobbet, gör mycket soppor som varar nästan hela veckan, kostar nästan ingenting och gör under för hälsan. Jag äter fortfarande lunch ute på jobbet. Jag promenerar mycket, tar alla trappor jag kan och städar lite mer hemma, denna vecka har jag tagit ett rum i taget och flyttat runt möbler för att kunna dammsuga och skura golven ordentligt, bra gratis motion istället för dyrt gym + att välmåendet ökar när man har det fint runt sej. Så mitt råd till er är att börja ta vara på er själva rent fysiskt, så kommer ni att må mycket bättre psykiskt också. Styrkekramar
Inte säkert att det slutar med Kfm. Jag låg också bakom ca 45-50 000 kr ett bra tag men med en minutiös koll på alla skulder och systematisk kontakt med alla jag hade skulder hos samt en plan för den närmaste tiden har det gått bra utan anmärkning eller skuldsaldo, men ja, ett antal förelägganden har det varit.
Vad jag vill säga är att ibland är inte att "släppa allt" ett alternativ (av olika skäl). ibland kan det vara bättre att gå genom skärselden och alla sju varven i helvetet än att "släppa allt". Det kan finnas starka skäl att inte göra det. Vi har alla olika livssituationer.
@tigerkatten007 hur ser din uc ut, har du många ff? När försvinner de? När räknar du med att ha ett hyfsat bra uc för att kunna få samlingslån?
Ibland har man absolut inga alternativ kvar utom att släppa - tror du att jag släppte allt till KFM för att jag valde det, nej jag insåg att det fanns absolut ingen annan utväg, fanns inget mer att trixa med. Tyvärr skulle jag tidigare valt frivilligt att släppa allt till KFM, skulderna växte lavinartat på slutet för att jag till varje pris skulle klara av allt själv.
Vilket jobb du gjorde, bra gjort. Jag menade inte att detta var så svart på vitt att man skulle hamna så illa att man måste skäppa allt. Men om man ligger 50. 000 back varje månad?! De gjorde jag med och jag månade in mig i ett hörn. Tyvärr. Du måste ju ha bollat ringt runt hela dagarna o bollat med skulder föe att klara av att ligga back så mycket varje månad och för att få pengar till mat o hyra mm.
Men inkassobolag, låneföretag, kreditförtag kan man ju inte bolla med hur många månader som helst. Hur många månader höll du på ca för att ta bort ditt underskott @Myra?
Jag lånade och lånade, ringde och bollade med betalningsfria månader, avbetalningsplaner. Men det var för många jag var skyldig pengar för att klara av den månadskostnaden. Så dela gärna med dig hur du gjorde.