Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur mår ni?

Än värre är att en skuld har felaktigt gått till kronofogden för utmätning/verkställighet och trots återkallelse kommer jag få en anmärkning

@ljht?

JAg fick en felaktig anmärkning för ett tag sedan, jag hade betalat skulden i tid men företaget jag betalat till hade inte meddelat kfm i tid. Så jag fick en anmärkning och blev totalt knäckt! Men efter massor av mejl och telefonsamtal till alla som förmedlar kreditupplysningar fick jag anmärkningen borttagen till slut!!!!

ta kontakt med kfm. är anmärkningen felaktig så går det att ta bort!

Det krävs väl att den andra parten också anser att den är felaktig?
Och i detta fall gör de inte det. Har inte mycket hopp.

Jag mår skit.när jag inte spelar...blir jag så deprimerad..gråter hela tiden får panikattacker på jobb...tvingar mig själv till jobb pga alla skulder..vet intr om jag någonsin kommer bli lycklig. Eller glad. ..det enda jag tänker på är hur ful jag är. .jätte jobbigt på ett jobb där man har mycket kontakt med människor. ..kunder..fast man innerst inne bara vill gömma sig under täcket. . pga man vet att alla tycker synd om en pga ens fulhet...och de bara syns igenom att jag själv ochså tänker på min fulhet. ..vet inte hur jag ska acceptera min fulhet. .funderar på att säga upp mig..Får ofta panikattacker på jobbet pga detta. Samtidigt kan ja inte säga upp mig pga alla skulder..jag vill bara dö

Jag mår skit.när jag inte spelar...blir jag så deprimerad..gråter hela tiden får panikattacker på jobb...tvingar mig själv till jobb pga alla skulder..vet intr om jag någonsin kommer bli lycklig. Eller glad. ..det enda jag tänker på är hur ful jag är. .jätte jobbigt på ett jobb där man har mycket kontakt med människor. ..kunder..fast man innerst inne bara vill gömma sig under täcket. . pga man vet att alla tycker synd om en pga ens fulhet...och de bara syns igenom att jag själv ochså tänker på min fulhet. ..vet inte hur jag ska acceptera min fulhet. .funderar på att säga upp mig..Får ofta panikattacker på jobbet pga detta. Samtidigt kan ja inte säga upp mig pga alla skulder..jag vill bara dö
Först se det inte som en fulhet utan en svaghet, alla människor har någon svaghet som de kämpar med.
Kan tänka mig att detta är nåt slags av abstinens, du har vant dig vid att spela o hjärnan har skapat ett belöningssystem. Ville bara säga att du kämpar bra!! Först bryt de vanor du har, vad du gör när du tänker spela. Ta promenader. Ingen människa är ful. Tänk på allt du gör för människorna i ditt jobb? De människor du möter via ditt jobb kanske är en av oss?? Se dig själv som unik! Försök att varje dag se nåt bra i vad som helst. En blomma, en doft en vy. Och njut av den! Ta en dag i taget, ingen vill dö pga av skulder! Detta fixar du, imorgon ringer du till vc och säger du behöver akut hjälp hos en psykolog. Skriv här till oss, vi lyssnar! Kramar ❤

Ja en skuld har gått till kronofogden som de vägrar återkalla och jag kan inte betala. Än värre är att en skuld har felaktigt gått till kronofogden för utmätning/verkställighet och trots återkallelse kommer jag få en anmärkning och har knappt matpengar.
Döden känns som en befrielse...

Hur gick det gör dig @ljht?
Styrkekramar till dig! ❤

Lider med dig att du mår så dåligt. Är ju själv i träsket. Jag tror att du har låga tankar om dig själv pga att du mår dåligt. Så fungerar iallafall jag. Kram.

Senast ändrad:
Ok, vågar inte vänta så länge eller vågar man :( skulle nästan hellre föredra att de besökte jobbet än hemmet...
Nej, det är inte roligt alls. Gör så nu för att jag inväntar svar från banken. Men är ju dönervös hela tiden. På helspänn både på jobbet och hemma att de ska dyka upp. Så fort jag har fått ett svar oavsett om det blir ja eller nej så postar jag det. Och håller alla tummarna för att de inte hinner komma :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp