Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur lång tid tar det från skuld till löneutmätning hos Kronofogden 2025?

Jag kommer från denna månad släppa mina lån och avbetalingar efter att dom hamnat hos kronofogden hur lång tid är processen till löneutmätning? Hon vi pratade med hos kronofogden sa att processen från start till utmätning är rätt lång men hur lång ? Erfarheter i nutid tack

Min erfarenhet 2-3 mån
Villan såld efter 6
Okej. Det var ju endå rätt snabbt. Va det från första skuld/brev hos kronofogden tänker är ju lite skillnad på en skuld som ramlar in först på kanske 4000 och en skuld som ramlar in nån månad senare på typ 100 000 och om det ramlar in vartefter . Eller du kanske bara hade ett ärende?

Okej. Det var ju endå rätt snabbt. Va det från första skuld/brev hos kronofogden tänker är ju lite skillnad på en skuld som ramlar in först på kanske 4000 och en skuld som ramlar in nån månad senare på typ 100 000 och om det ramlar in vartefter . Eller du kanske bara hade ett ärende?
När var detta i år?

Senast redigerad av en moderator:
Jag kommer från denna månad släppa mina lån och avbetalingar efter att dom hamnat hos kronofogden hur lång tid är processen till löneutmätning? Hon vi pratade med hos kronofogden sa att processen från start till utmätning är rätt lång men hur lång ? Erfarheter i nutid tack
Jag släppte mina lån November 2023, fick första delgivning Februari -24, skrev under direkt. Löneutmätning startade Juni -24. Så det tog ungefär 8 månader från släpp till löneutmätning, gissar att tiden är ungefär densamma nu.

Senast redigerad av en moderator:
Släppte allt i februari, fick i augusti lämna inkomstuppgifter. Troligtvis löneutmätning september i fall skuldsanering beviljas inte.
Lycka till!

Släppte allt i mars , fick första delgivning 4:e aug och en påminnelse 14: aug. Frt inte skrivit på. Vill försöka hinna få sep och okt lön men antar att de när som helst knackar på hemma.

Släppte allt i mars , fick första delgivning 4:e aug och en påminnelse 14: aug. Frt inte skrivit på. Vill försöka hinna få sep och okt lön men antar att de när som helst knackar på hemma.
Rekommendation på när jag borde skriva under delgivning? Vill som sagt hinna få sep och okt lönen samtidigt undvika hembesök eller jobbbesök. Tar ju 10 dagar efter man skrivit på och sedan blir det utslag direkt? Sedan har man 14 dagar på sig att lämna in löneuppgifter, så sep lönen borde va safe innan de kontaktar arbetsgivaren osv. Men okt lönen är körd????

Såg nån här på forumet som släppte i januari och hann få inledande sanering innan ev utmätning. Tog ca 8 månader.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp