- Meddelanden
- 146
- Mottagna reaktioner
- 112
- Poäng
- 297
Det bästa med detta är att du kommit underfund med att du inte vill fortsätta leva på detta sätt och det är en bra början. Du är fortfarande väldigt ung och 200.000 kr är ändå inte så oerhört mycket i skuld. Det kunde ha varit mycket värre. Det du behöver göra är att be om hjälp av någon som du har förtroende för. Du skriver ingenting om hur du lånat dessa 200. 000 kr du har i skuld? Vilken ränta har du? Är det flera olika lån? Hur mycket betalar du per månad på dina lån? Vad har du i inkomst per månad?
Du behöver sätta dig ner och gå igenom dina lån, vad betalar du i ränta på lånen. Kanske du kan baka ihop dina skulder och få en lägre ränta på någon bank? Beroende på hur din ekonomi ser ut så skulle du kunna bli skuldfri inom 3-5 år. När jag inte vet din ekonomi och din inkomst så är det svårt att ge dig ett rakt svar men kan tänka mig att du kanske skulle kunna vara skuldfri snabbare än vad du tror? Tänk dig vilken lättnad den dagen du är helt skuldfri.
Hej!
Tack för dina stöttande ord. Hänt en del sedan jag först skrev tråden. Mina närmaste vet, och vi har lite tillsammans gjort upp en avbetalning likt snöbollsmetoden. Fick ett bakslag idag på en sak jag inte vetat om som känns tuff dock men ringde min svägerska och en vän och berättade direkt.
Har lärt mig iaf en sak nu det är att det är jätteviktigt att man tar hjälp både inom vården och av anhöriga, all hjälp man kan få. För det är ingen lätt situation att gå igenom.