- Meddelanden
- 3 253
- Mottagna reaktioner
- 3 257
- Poäng
- 1 957
Jag tänker såhär också, vänta nån dag eller två så kommer affärerna rea ut alla julskinkorJag har tagit mig en liten semester över jul och nyår. Tog mellandagarna ledigt, och kommer att vara ledig från 22 december till den 2 januari. Jag funderade på om jag skulle åka någonstans, men bestämde mig för att det nog skulle vara bäst att vara stugsittare ett tag. Det är min julklapp till mig själv, och min själv-ryggdunk för ett bra jobb de senaste åren.
Det är lite kul att observera det egna uppförandet, egentligen. Jag gick till min lokala Hemköp, och fastnade framför disken med julskinkor. Vanligtvis är sånt för dyr mat för mig. Men den här gången tänkte jag ”Helvete, jag tror jag plockar en. Jag kan frysa in halva tills nyårshelgen. Då bör jag väl kunna göra av med den”. Men det tog i så in i Norden att lägga den köttbiten i min kundvagn.
Vad snål man har blivit på existensminimum. Sen kom jag hem och insåg att jag glömt ingredienser till griljeringen av den, så jag måste gå tillbaka imorgon och köpa resten. Och hela tiden finns rösten i bakhuvudet som varnar att man måste tänka på kostnaden. Och man känner sig lite skyldig för att man slösar pengarna. Kommer det alltid att vara så här, eller kommer man om ett år eller två att vara som vanliga Svensson och köpa en 100g rökt lax för 300 och inte tänka alls på det? Hoppas inte det.
Nu är det jul (imorgon). God jul och gott nytt år till er alla som följt tråden.
då kan du köpa två 
Tidigare hade jag bara mat i den budgeten, men jag tänker mig nu att jag kan vara lite mera spontan och bjuda mig själv på lite saker, och ändå inte förlora kontrollen över helheten. Så mitt liv inom den kommande veckan får rymmas inom den budgeten.