Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Nej, jag har inte gjort det själv. Det är en hel lång rad av människor som har peppat, tagit mig i örat vid behov, smackat mig i bakhuvudet när jag varit på väg att begå en dumhet. Jag står på jättars axlar. Om jag någonsin glömmer alla de som hjälpt mig på den här vägen, förtjänar jag inte att lyckas. För ensam, då hade jag nog gått under. Ensam är aldrig stark.

Fick skuldebrevet igår från SEB; skrev på det och lämnade in det till min lokala Hemköp (som är postombud) innan jobbet idag. Inga konstigheter och märkliga krav. Uppmaningen var "skriv under så betalar vi ut". Så nu räknar jag med att de får mitt undertecknade skuldebrev på måndag (eftersom jag lämnade in till postombudet innan nio), och så får jag pengarna på onsdag eller torsdag. Kanske fredag. Därefter ägnar jag måndagen efter det, den 18:e, då jag är ledig att nolla alla skulderna.

Så, till slut, fick jag svar på frågan som blev titel för den här forumtråden. Hopp blev det, inte förtvivlan.

Nu vet jag ärligt talat inte vad jag ska göra med tråden längre.

Fick skuldebrevet igår från SEB; skrev på det och lämnade in det till min lokala Hemköp (som är postombud) innan jobbet idag. Inga konstigheter och märkliga krav. Uppmaningen var "skriv under så betalar vi ut". Så nu räknar jag med att de får mitt undertecknade skuldebrev på måndag (eftersom jag lämnade in till postombudet innan nio), och så får jag pengarna på onsdag eller torsdag. Kanske fredag. Därefter ägnar jag måndagen efter det, den 18:e, då jag är ledig att nolla alla skulderna.

Så, till slut, fick jag svar på frågan som blev titel för den här forumtråden. Hopp blev det, inte förtvivlan.

Nu vet jag ärligt talat inte vad jag ska göra med tråden längre.
Grattis! Får man fråga vad du fick för ränta eller är det ett medlemslån (8,5%) via ditt fackförbund?

Grattis! Får man fråga vad du fick för ränta eller är det ett medlemslån (8,5%) via ditt fackförbund?
Jupp, det blev 8,4% medlemslån via Unionen. Trodde det skulle bli 8,45 - men det blev 8,4. Jag tackar och bockar för den extra tian varje månad. :)

Någon som sökt och fått Visions medlemslån via där Danske Bank är samarbetspartner? Funderar nämligen på om man inom kort ska använda en uc ff på en ”snäv” ansökan eller om man i vanlig ordning vinner på att gå via Lendo?

Beror på. Jag gick med SEB därför att A) Det verkade inte som om de krävde att få luska i kontohistoriken (jag har inkassobetalningar), B) Räntan var känd på förhand, även för de som har sämre ekonomi, och C) SEB är ganska traditionella och tröga, så det är inte så stor variation i deras agerande. Det sistnämnda är en ganska liten faktor, men influerade de andra två. Jag kanske gör ett Lendo-sök om sex månader för att se om jag får bättre erbjudande. Men just nu ville jag minimera riskerna för A, så det är tveksamt om jag vunnit något på Lendo.

Fick utbetalningen idag. Har ägnat tio minuter av morgonen att bomba bort skulderna. Nu har jag inga kvar, förutom banklånet.

Det är över nu. Fattar ni hur jävla bra det känns?

Visst, ska betala av lånet också, men hälften av svenska folket har lån. De flesta lider inte av det. Och min plan är att ta varje skatteåterbäring, varje extrainkomst, varje pengapott och betala av det mycket fortare än de tio åren som står på pappret.

Men.... för röda helvete vad skönt det känns.

Fick utbetalningen idag. Har ägnat tio minuter av morgonen att bomba bort skulderna. Nu har jag inga kvar, förutom banklånet.

Det är över nu. Fattar ni hur jävla bra det känns?

Visst, ska betala av lånet också, men hälften av svenska folket har lån. De flesta lider inte av det. Och min plan är att ta varje skatteåterbäring, varje extrainkomst, varje pengapott och betala av det mycket fortare än de tio åren som står på pappret.

Men.... för röda helvete vad skönt det känns.
Härligt och framförallt BRA KÄMPAT! :faceheart: :folded: <3

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp