Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp mig...behöver råd !

Hej Kim! Många bra bra råd i ovanstående kommentarer! Vad du än gör så ge förfasiken inte upp. Har vi taget fan i båten ska vi ro eländet iland också :)

Som du säger så är enstaka extratillskott såsom bonus, återbäring , sälja saker etc bara konstgjord andning. Det kanske håller dig flytande några månader men sen då? Skulle nog säga att du sitter i en guldsits snarare :) du har precis flyttat trots kredithistorik. Om du kan tänka dig att bo där ett par år och säkrar upp allting annat (mobilabonnemang etc) skulle jag nog släppa allt till KF. Det kanske inte gör något med en anmärkning i 5 år om du har det du behöver. Det man får behålla efter utmätning verkar inte vara så dåligt som många kanske tror. Sen givetvis tror jag att din dotter säkert vill bidra till hushållskassan om hon känner till vad du går igenom. Stor kram och ge inte upp, det finns ett ljus i tunneln även om man behöver gå långt för att se det ibland

I princip på dagen för två år sedan släppte jag mitt till KF. Bästa beslut jag tagit. Har skuldsanering sedan ett knappt år. Som flera skriver så blir mycket bara konstgjord andning och jag valde att ta ett helhetsgrepp genom att inse att jag inte klarade den situation jag befann mig i. Lån för att betala lån. Ångest.
Nu lever jag på minimum men klarar varje månad och när månadens räkningar är dragna så ”kryssar” jag månaden i min kalender och räknar ner min skuldsanering. 42 betalningar kvar.

I princip på dagen för två år sedan släppte jag mitt till KF. Bästa beslut jag tagit. Har skuldsanering sedan ett knappt år. Som flera skriver så blir mycket bara konstgjord andning och jag valde att ta ett helhetsgrepp genom att inse att jag inte klarade den situation jag befann mig i. Lån för att betala lån. Ångest.
Nu lever jag på minimum men klarar varje månad och när månadens räkningar är dragna så ”kryssar” jag månaden i min kalender och räknar ner min skuldsanering. 42 betalningar kvar.

Släppte också allt för ca 2 år sen, bästa jag gjort. Smart att räkna ner. :). Det ska jag också göra! Det rullar faktiskt på måste jag säga...känns faktiskt inte oändligt!

Denna månad Februari så slutar jag betala på mina skulder...har haft ett återfall i spel..hade lite distans på nå konstigt vis men ändå gick många tusen förlorade..jag läste inlägget ” Tragiskt” (läs den om ni inte gjort det) såå otroligt sorgligt men precis så är det...undrar hur det går för honom är det nån som vet? Hur som helst så har jag släppt allt...vad händer nu då? Förstår att brevlådan blir väl typ full varje dag...ringer lånegivarna oxå? Hur lång tid väntar de tills de skickar iväg till KFM?

Åh, lycka till du också Hope777. Kanske är det inte så katastrofalt att "släppa allt" ändå (tänker på de som beskriver hur de gjort det i den tråden). Men visst behöver du hjälp med spelberoende till? Eller får du det redan och "bara" fick ett återfall?

Gaston...visst behöver jag hjälp...annars ljuger jag :( jag har kommit underfund med vissa känslor som jag känner när jag vill ”in i bubblan” de är svåra att förklara faktiskt...men tex så är min son i en svår kris sen en hjärnskakning o min mor sjuk och är i ett dåligt förhållande som tär otroligt på mej men jag kan inte ta mej ur..på ett konstigt sätt...ensamhetskänslor som gastkramar mej o då vill jag fly bort lixom...jag dricker ingen alkohol nästan eftersom jag jobbar mycket så jag behöver se o vara fräsch....vet inte o vart jag ska vända mej riktigt just nu...längtar till kurator besöker o till nästa skuldrådgivar samtal...kan man lägga ut sin mejladress här på forumet? Utan att det blir väldiga problem?

I mitt fall skedde följande; påminnelser, därefter inkasso och slutligen går (de flesta) skulderna till KF. När skulden väl gått till KF får du hem ett brev med ett delgivningskvitto man skriver på och skickar in. Detta kommer för varje skuld. Efter en tid så får man hem ett brev där man får ange sina inkomster, hyra mm som ligger till grund för utmätning av lön. Kronofogdens hemsida har mycket bra information.
Jag svarade inte på påminnelser eller inkasso utan ”väntade in” KF och lät alla mina skulder landa där.
Många har skrivit här om att inkasso ringer mycket. Jag bytte telefonnummer och fick inga samtal :). Det kom mycket post under ett antal veckor med start ca en månad efter att att jag släppt allt men det var bara att ta hand om och sortera.

Oki Tack!! Hur lång tid tror du det tar tills utmätningen startar?

Oki Tack!! Hur lång tid tror du det tar tills utmätningen startar?

Med lite tur faller man mellan stolarna i flera omgångar. Då tar det tid.

Går det snabbt så kan det gå på ett par månader.
Som snabbast av det jag sett blev en restförd i slutet av september och i början av november utmättes lägenhet eller om det var fastighet

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp