Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp mig...behöver råd !

Magdaa va uppmuntrande du skrev :)blev lugn i hjärtat...Kimsan72..hoppas allt fixar sig till det bästa för dej..jag är i samma sits med oerhört mycket lån..nackdelen för mej är ju spelberoendet som jag oxå kämpar med...har haft ett återfall o då spelade jag bort ca 30000kr på en kort stund..vansinnigt less på allt nu men men det är bara att dra ner kepsen o fortsätta kriga mot speldjävulen...men här får vi råd o även tröst så du kommer att fixa detta..du är 48 år o jag 49år så innan vi är 60 år ska vi vara skuldfria på någe vis......

Önskar jag kunde få krama om ER ALLA här ute... ❤️❤️

Tack ALLA Ni fina för oerhört värdefulla råd, pepp talk, etc... Jag tackar allra ödmjukast...verkligen ❤️
Nä, jag ger inte upp...jag lägger mig inte ner och ”dör”, men skammen är stor och anser nog att den så ska vara oxå när en vuxen kvinna som jag sätter mig i denna situation...
En kvinna som egentligen älskar livet, som har ett bra arbete, en fin dotter, en gosig vovve och som borde kunna leva ett BRA liv, men som sagt är, djupt skuldsatt för att hon inte vet hur hon ska hantera sina pengar !!
Ja, jag har turen som lyckats fixa ny billigare bostad, förmodligen för att jag arbetar inom fastighetsbranschen... Jag flyttar nu i slutet i mars...
Jag vill bara komma iordning i nya boendet...sen lär jag inte orka med ångesten, oron längre... Jag lär då få ge upp... Jag vet bara inte hur jag ska mäkta med de månaderna därefter...

Kom igen du orkar, en dag i taget, du fixar det här Kimsan upp med nävarna och fightas

Med 800 000 i lån skulle jag flytta, och sen söka skuldsanering. Du kommer aldrig bliv av med strypsnaran...bara temporärt.
Jag hade samma skuld, kräktes nästan varje månad...två tonårstjejer som såklart blev drabbade av min sämsta ekonomi...
Nu har jag skuldsanering sedan 6 månader och känslan att slippa leta lån med ljus och lykta är över! Jag kunde tom betala på en studentklänning o hatt till min dotter denna månad utan att känna att jag inte kommer klara mig. Ljuvlig känsla. Visst, man lever på små medel men som det var före skuldsaneringen så var det mycket värre.

Efter min resa från att jag släppte allt, fram till nu har gått bra faktiskt. Jag va så fast besluten att det aldrig fanns någon annan tanke än att det bara måste gå!

Alla har ju såklart sin egen resa,men ett råd från mig.:) Det går!

Magdaa, kan inte Du berätta lite hur Du upplevde hela situationen när Du ”släppte” Dina skulder... Dina tankar, vad Du gjorde när alla brev, inkasso, samtal började ramla in... HUR tacklade Du allt detta & hur har Du upplevt tiden efteråt med Kronofogden, löneutmätning, etc... Det hade varit GULD VÄRT att få veta från någon som genomlevt detta...

Med 800 000 i lån skulle jag flytta, och sen söka skuldsanering. Du kommer aldrig bliv av med strypsnaran...bara temporärt.
Jag hade samma skuld, kräktes nästan varje månad...två tonårstjejer som såklart blev drabbade av min sämsta ekonomi...
Nu har jag skuldsanering sedan 6 månader och känslan att slippa leta lån med ljus och lykta är över! Jag kunde tom betala på en studentklänning o hatt till min dotter denna månad utan att känna att jag inte kommer klara mig. Ljuvlig känsla. Visst, man lever på små medel men som det var före skuldsaneringen så var det mycket värre.

Efter min resa från att jag släppte allt, fram till nu har gått bra faktiskt. Jag va så fast besluten att det aldrig fanns någon annan tanke än att det bara måste gå!

Alla har ju såklart sin egen resa,men ett råd från mig.:) Det går!

Magdaa, kan inte Du berätta lite hur Du upplevde hela situationen när Du ”släppte” Dina skulder... Dina tankar, vad Du gjorde när alla brev, inkasso, samtal började ramla in... HUR tacklade Du allt detta & hur har Du upplevt tiden efteråt med Kronofogden, löneutmätning, etc... Det hade varit GULD VÄRT att få veta från någon som genomlevt detta...

Har varit precis där du är nu.. Jag tycker också du ska släppa allt nu.. släpp det och sök sedan skuldsanering. Det var det bästa som hänt mig på länge.. Tänk på att lägg undan pengar så fort du slutar betala dina lån.. spara det du skulle betalat på lånen om du har möjlighet.. Det kommer massor av brev från inkasso och sedan från kronofogden... Men detta tar du dig igenom.. Jag svarade inte i telefonen när jag inte kände igen numret... inkassobreven slängde jag och från kronofogden var det delgivningsbrev som jag skrev under och skickade in.. efter några månader fick jag löneutmätning då sökte jag skuldsanering ... i samma ögonblick jag fick inledande skuldsanering upphörde löneutmätni gen så då gäller det att försöka lägga undan pengar igen.. sedan gick den igenom.. Så jäkla skönt alltså.. om 1 år och 4 månader blir jag skuldfri.. Jag fixar det så då gör du det med...

Hur många månader tog det för dej tills du fick löneutmätning från det du släppte allt?

Hur många månader tog det för dej tills du fick löneutmätning från det du släppte allt?

Ingen kan nog helt svara på det! Det verkar ha varit oerhört olika för alla här, allt mellan 2-9 månader... men som sagt, till alla Er som har fått utmätning... berätta gärna för oss andra mindre vetande ...

Det tog om jag minns rätt 4 månader innan allt kommit dit.. men det kan nog ta 2 också beroende på hur snabba alla är med påminnelser o inkasso osv..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp