Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp en trött tjej i kaoset

Nu har första banklånet gått till inkasso och därmed har jag fått en anmärkning på UC. Collector bank skickade till Intrium Inkasso.
Räntan steg till 22%! Ringde för att kolla ifall en avbetalningsplan skulle vara möjlig och deras erbjudande var att betala 20.000kr/månad. Då 18.000 enbart var ränta.

Håller fortfarande på med ansökan till KFM, måste blir klar med den i dagarna så jag kan skicka in den. Tentaperiod just nu och det är lite FÖR mycket som är tufft just nu.

Nu har första banklånet gått till inkasso och därmed har jag fått en anmärkning på UC. Collector bank skickade till Intrium Inkasso.
Räntan steg till 22%! Ringde för att kolla ifall en avbetalningsplan skulle vara möjlig och deras erbjudande var att betala 20.000kr/månad. Då 18.000 enbart var ränta.

Håller fortfarande på med ansökan till KFM, måste blir klar med den i dagarna så jag kan skicka in den. Tentaperiod just nu och det är lite FÖR mycket som är tufft just nu.
Fint erbjudande, bara slå till

Du måste nog tjata en del på inkassobolag för att de ska gå med på ett mindre belopp under en period.
Hur stort var lånet på?

Du måste nog tjata en del på inkassobolag för att de ska gå med på ett mindre belopp under en period.
Hur stort var lånet på?
Hon har 1,7M i skulder och ingen hög inkomst.
i hennes fall handlar det bara om visa att man försökt iaf för ansökan till skuldsaneringen.

Är lite imponerad hur man fått låna så mycket, känns som flertal aktörer brustit i kreditbedömningen.

Nu är ansökan inskickad, så otroligt jobbigt. Vilket misslyckande att det blev såhär. Nu väntar ju flera månader i ovisshet och jag har några lån som är påväg till KFM. Ska jag bara skriva under och räkna med en löneutmätning tills dess att jag får svar ang skuldsaneringen?
Usch vad jobbigt detta är.

Hej alla!
Jag har försökt och försökt i flera år, men ser ingen skillnad i min ekonomi. Jag vet inte längre om jag orkar kämpa. Vet inte om det ens är värt det. Kan någon snäll människa här hjälpa mig, hur ska jag lösa detta?
Jobbar heltid och pluggar samtidigt till sjuksköterska heltid. Vet dock inte hur länge till jag kommer orka. Läser termin 1 av 6. Tänker att när jag är klar SSK så kan jag åka och jobba i Norge eller liknande för att maximera inkomsten. Är 35 år, inga barn.

Skulder banklån
Företag - Total skuld maj 24 - ränta

Medmera Coop - 250881 kr - 10,3 %
Collector - 466293 kr - 14,55%
Ikano - 158000 kr - 11,39%
Remember - 389978 kr - 14,4%
Nordax - 194948 kr - 21,9%
Totalt: 1460100 kr

Skulder krediter & snabblån

Northmill - 29500kr
Fairlo - 39400 kr
Kontantfinans - 15500 kr
Loanstep - 24450 kr
Ellos - 14800 kr
Boozt - 32600 kr
Qliro - 19000 kr
Brixo - 5000 kr
Saldo - 20000 kr
Klarna - 55500 kr
Totalt: 175232 kr

Inkomst:

30.000 netto
Hyra: 9500 kr
Övriga fasta kostnader: ungefär 2000kr

Info på UC
Skulder:
CSN - 173026 kr
Banklån - 1 467739
Krediter - 130 950
Totalt: 1 771 720 kr

Kreditbetyg: 6,2 %

Förfrågningar: 4 st (samtliga går ut i september/oktober i år).

Hjälp mig :(
Du är en prakt exempel att ansöka om skuldsanering. Har jätte svårt och se att du kan betala av dessa lån. Släpp trycket. Bli medlem på Facebook gruppen Kronofogden inkasso. Jätte mycket kloka råd får du av många erfarna medlemmar

Nu är ansökan inskickad, så otroligt jobbigt. Vilket misslyckande att det blev såhär. Nu väntar ju flera månader i ovisshet och jag har några lån som är påväg till KFM. Ska jag bara skriva under och räkna med en löneutmätning tills dess att jag får svar ang skuldsaneringen?
Skriv under delgivningarna som kommer. En löneutmätning tar ändå några månader innan den kommer igång. Och det tar ännu längre innan din ansökan om skuldsanering kommer utredas/behandlas. Är väl typ 7 månaders väntetid så ingen mening förhala m delgivningarna om du inte vill få besök hemma el på jobbet.

• Nu är ansökan inskickad, så otroligt jobbigt. Vilket misslyckande att det blev såhär. Nu väntar ju flera månader i ovisshet och jag har några lån som är påväg till KFM. Ska jag bara skriva under och räkna med en löneutmätning tills dess att jag får svar ang skuldsaneringen?
Får hoppas att det går vägen! Personligen så hade jag väntat 5-6 veckor med att skriva under delgivningar.

Arbetstagarnas år i år och majoriteten av handläggarna går på semester de dagar som är arbetsdagar.
  • Helg: 21-22 December
  • Måndag 23 December: Halvdag/Klämmdag
  • Tisdag 24 December: Julafton
  • Onsdag 25 December: Juldagen
  • Torsdag 26 December: Annandag Jul
  • Fredag 27 December: Halvdag/Klämmdag
  • Helg: 28-29 December
  • Måndag 30 December: Halvdag/Klämmdag
  • Tisdag 31 December: Nyårsafton
  • Onsdag 1 Januari: Nyårsdagen
  • Torsdag 2 Januari: Vanlig dag, men semester för många
  • Fredag 3 Januari: Vanlig dag, men semester för många
  • Helg: 4-5 Januari
  • Måndag 6 Januari: Trettondedag Jul, röd dag
Jag hade väntat med att skriva på delgivningarna till typ söndagkväll 12 Januari då du har chansen att ställa dig långt bak i kön för utmätning. Det är trots allt bara dessa 2 kommande veckor som är helveckor och veckan 7-10 januari som är nästan vanlig vecka innan dess. Så hade vart rätt lugn med att vänta till 12 Januari

På så sätt hinner du förmodligen rädda någon lön. Kanske kanske tom om du har tur få svar på skuldsaneringsansökan före utmätningsbesked kommer.

Senast ändrad:
Skriv under delgivningarna som kommer. En löneutmätning tar ändå några månader innan den kommer igång. Och det tar ännu längre innan din ansökan om skuldsanering kommer utredas/behandlas. Är väl typ 7 månaders väntetid så ingen mening förhala m delgivningarna om du inte vill få besök hemma el på jobbet.
Håller med här.
Skriv under allt efter vad de kommer. Detta med att spela spel och tänka strategiskt = energikrävande och inte nödvändigtvis så att du kan lita på strategin.

Är ditt mål att få en skuldsaneringen - så sätt dig ned, slappna av, sänk axlarna och ta varje delgivning för vad det är. Dvs ytterligare ett steg mot att inse att du har inte någon kontroll.
Jobba på att så fort du får en delgivning så öppnar du det med en gång, läser igenom, skriver under och skickar tillbaka.

Det är min rekommendation.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp