Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp en trött tjej i kaoset

Hej alla, en liten statusuppdatering.
Nu har det gått några månader sedan jag släppte alla lån och de flesta har hunnit gå till KFM. Skuldsaneringsansökan skickade 241207.
Ingen löneutmätning har påbörjats än vilket jag är tacksam över. Men det är nog bara en tidsfråga tills det sker.
Jag ser på KFM hemsida att väntetiden är ca 6 månader för att få besked om man går vidare med ansökan eller inte och 11 månader tills man får besked om man blir beviljad sanering eller inte. Men förstår inte riktigt vad som sker under den tiden där. Låt säga att man går vidare men min ansökan, betyder det att jag kommer ha löneutmätning i 11 månader tills man eventuellt blir beviljad eller ej. Ränkas dessa månader in på den totala tiden, alltså 5 år med skuldsanering? Lite förvirrad över vad allt egentligen innebär.

Hej alla, en liten statusuppdatering.
Nu har det gått några månader sedan jag släppte alla lån och de flesta har hunnit gå till KFM. Skuldsaneringsansökan skickade 241207.
Ingen löneutmätning har påbörjats än vilket jag är tacksam över. Men det är nog bara en tidsfråga tills det sker.
Jag ser på KFM hemsida att väntetiden är ca 6 månader för att få besked om man går vidare med ansökan eller inte och 11 månader tills man får besked om man blir beviljad sanering eller inte. Men förstår inte riktigt vad som sker under den tiden där. Låt säga att man går vidare men min ansökan, betyder det att jag kommer ha löneutmätning i 11 månader tills man eventuellt blir beviljad eller ej. Ränkas dessa månader in på den totala tiden, alltså 5 år med skuldsanering? Lite förvirrad över vad allt egentligen innebär.
Ca 6 månader från ansökan får du samtal och skulle du få inledande sanering så avslutas löneutmätningen.
Sedan ska alla som du har lån till få tid att skicka in till KFM och KFM ska bearbeta din ansökan djupare.
Sedan får man ett förslag på betalplan som alla ska godkänna och efter det får man ett beslut om sanering. Om allt går som det ska.
De 5 åren räknas från den dag du blir beviljad inledande.

Fortfarande ingen uppdatering, ingen löneutmätning som kommit igång än. Några månader kvar tills min ansökan till skuldsanering hanteras :)

Fortfarande ingen uppdatering, ingen löneutmätning som kommit igång än. Några månader kvar tills min ansökan till skuldsanering hanteras :)
När inkom första skulden till KFM och när skrev du på delgivning, december om jag minns rätt och utslag i januari?

Dom arbetar med 7 Oktober nu - du har 7 December. Skulle gissa att du får samtal i slutet av Maj/början av Juni
1744122869532.png

Blir intressant att se om du hinner få skuldsaneringsbesked före utmätningsbesked.

Senast ändrad:
När inkom första skulden till KFM och när skrev du på delgivning, december om jag minns rätt och utslag i januari?

Dom arbetar med 7 Oktober nu - du har 7 December. Skulle gissa att du får samtal i slutet av Maj/början av Juni
Visa bilaga 4901

Blir intressant att se om du hinner få skuldsaneringsbesked före utmätningsbesked.
7 januari 2025 kom första utslaget!
Hade varit underbart om jag inte hinner få löneutmätning, enbart för jag tycker det är så oerhört pinsamt att min chef kommer få reda på det.

Är också jättenervös för att få ett nej på skuldsaneringen :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp