Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp en trött tjej i kaoset

Prata med skuld rådgivning du klarar dej på 6000kr. Det är ju 3000 kronor mat 100 om dagen sen 1000kr toapapper parfym tandkräm osv. 2000 kr räkningar. Läs på allt pm skuldsanering om de inte godkä ner så vet du toll nästa gång men nu måste fu göra allt för att få detta.

Nu har min syster erbjudit sig att stå som medsökande på ett samlingslån. Hon har bostadsrätt, stabil inkomst och inga lån utöver bostadslånet. Tänker om jag ska söka ett lån på 300 000kr och betala av smålånen. Får jag ens lån med mina förutsättningar, även med en medsökande?

Nu har min syster erbjudit sig att stå som medsökande på ett samlingslån. Hon har bostadsrätt, stabil inkomst och inga lån utöver bostadslånet. Tänker om jag ska söka ett lån på 300 000kr och betala av smålånen. Får jag ens lån med mina förutsättningar, även med en medsökande?
Din syster måste ta lånet på sig, men klarar du ens betala detta även om får 300’ för släcka mindre skulder?

ser jag skrev för längesen du är insolvent, har något ändrats sedan dess?

Låter ju jättebra men kanske ta snack med en skuldrådgivare om vilka skulder di ska betala av

Min syster vet om min situation, har varit helt öppen med henne och vi har suttit tillsammans och tittat igenom allt. Givetvis så är detta inte ett lätt beslut, jag frågade inte henne om hjälp utan hon erbjöd sig. Jag har inte tackat ja till det än, att söka skuldsanering är fortfarande aktuellt.

Jag kom på en sak nu som kommunens skuldrådgivare sa till mig. Han sa: jag bedömer att du har en bra ekonomi och koll på läget eftersom du inte har någon skuld till inkasson så jag avslutar detta ärende.
Finns det rådgivningen att få på annat håll än kommunens?

Du har ingen chans att betala tbx även med samlingslånet, din skuldbörda är för stor.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp