Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp en trött tjej i kaoset

Jag kom på en sak nu som kommunens skuldrådgivare sa till mig. Han sa: jag bedömer att du har en bra ekonomi och koll på läget eftersom du inte har någon skuld till inkasson så jag avslutar detta ärende.
Finns det rådgivningen att få på annat håll än kommunens?
Vilken clown , den bästa rådgivaren är att du sätter dig och skriver ner dina inkomster och utgifter och ser ifall du klarar av det (svaret kommer bli nej, man driver inte runt 1,8 miljoner i skulder med din inkomst..).

Min syster vet om min situation, har varit helt öppen med henne och vi har suttit tillsammans och tittat igenom allt. Givetvis så är detta inte ett lätt beslut, jag frågade inte henne om hjälp utan hon erbjöd sig. Jag har inte tackat ja till det än, att söka skuldsanering är fortfarande aktuellt.
Om du älskar henne då ska du INTE tacka ja-dra inte henne i eländet!

Min syster vet om min situation, har varit helt öppen med henne och vi har suttit tillsammans och tittat igenom allt. Givetvis så är detta inte ett lätt beslut, jag frågade inte henne om hjälp utan hon erbjöd sig. Jag har inte tackat ja till det än, att söka skuldsanering är fortfarande aktuellt.
Ska du söka skuldsanering så ta för gudskull inte detta lånet.
Då kommer din syster stå med detta lånet ensam då det kommer saneras ifrån dig.

Det kommer mest troligen också försvåra för dig att få en skuldsanering då skäligheten kommer gå ner med ett så pass stort lån.

För mkt skulder, ta du hjälp av din syster kommer en dag då det inte går ihop för dig ändå så då kommer hon i skiten med

Jag instämmer med ”alla” andra, blanda inte in din systers ekonomi i ditt haveri!
Bättre isf att du väntar med hjälp från henne tills du har din skuldsanering och kanske behöver lite hjälp där och då..

Som många andra skriver
Betala bort de 2 senaste lånen så de är borta så det finns en tydlig brytpunkt

dra för guds skull inte in din syster på ett nytt lån det försvårar avsevärt dina möjligheter att bli godkänd.

ansök sen om skuldsanering

OM du sen får inledande så sluta betala på dagen till ALLA

det är skitjobbigt och få alla dessa brev, Mail, SMS och telefonsamtal i början men stå på dig betala INTE ett öre på lånen !!!

lycka till jag tror du fixar detta !

Nu har min syster erbjudit sig att stå som medsökande på ett samlingslån. Hon har bostadsrätt, stabil inkomst och inga lån utöver bostadslånet. Tänker om jag ska söka ett lån på 300 000kr och betala av smålånen. Får jag ens lån med mina förutsättningar, även med en medsökande?
Säg nej!

Råna inte din syster. Dom där 300.000 på 10-12 år är minst en halv miljon med ränta. Minst och ränteavdraget halveras och försvinner snart.

Den lösning som du behöver är skuldsanering som flera ovan skrivit.

Hej,
efter att ha tänkt igenom det noga så tackade jag nej till hjälpen som min syster erbjöd.

Jag har prioriterat att betala av de mindre lånen nu. Vad händer när de större banklånen går till inkasso? Kan man få avbetalningsplan där? Vad händer med räntan då?
Vad ska jag göra tills dess att jag får besked från KFM?
Ska jag fortsätta betala på de större lånen också eller försöka spara lite pengar?

Hej,
efter att ha tänkt igenom det noga så tackade jag nej till hjälpen som min syster erbjöd.

Jag har prioriterat att betala av de mindre lånen nu. Vad händer när de större banklånen går till inkasso? Kan man få avbetalningsplan där? Vad händer med räntan då?
Ska jag fortsätta betala på de större lånen också eller försöka spara lite pengar?
Bra val, utmärkt val. Bra syster du (och hon) är!

Hej,

Sök skuldsanering och släpp allt är mitt råd.

Hade bara blockat nummren och ta bort mailen. Finns ingen poäng i avbetalningsplaner eller kontakt med inkasso/borgenärer. Det är bara temporära lösningar ett par månader sen har du samma problem igen.
Sen om du har dialog eller mailkontakt med dom så är det material som eventuellt skulle kunna användas mot dig om det mot förmodan kommer en överklagan om du blir beviljad och sagt något fel. Därför är radiotystnad det bästa.

Det bästa är att få permanent lösning i ditt fall så att du blir skuldfri. Då är det skuldsanering oavsett om du får direkt på första ansökan eller får gå på löneutmätning ett litet tag och sen få skuldsanering på kanske andra ansökan.

1.7 - 1,8 miljoner i skulder är säkert 3-4 miljoner i skulder om man inkluderar räntan.

Säg som exempel att du har 400.000 kr hos Remember och betalar 5500 kr i månaden i 15 år. 5500 x 15 år x 12 månader = 990 000 kr (800.000 på 12 år) (förutsatt du inte har råd att amortera extra). Så bara där är det nästan en miljon och inte 400.000 som det står på mina sidor.

Med 30.000 kr netto så har du hyran på 9500 + normalbelopp på lite över 6000 + transportkostnad säg 1000.
Du kanske betalar 13500 i månaden och behåller 16500 kr i månaden med skuldsanering. 13500 x 5 år x 10 månader (2 är betalfria) = 675.000 kr på 5 år. Snabbt räknat.

Så istället för att betala 3-4 miljoner inklusive ränta så sparad du/får du 2.5-3.5 miljon rabatt med skuldsanering. Samt får ett datum när du garanterat blir skuldfri efter du blivit beviljad.

Det blir en mycket bättre permanent lösning. Enda rimliga alternativet här.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp