Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hembesök

Därför att eventuella bevis för brottslighet finns inte i saken ni plockar med er för att sälja. Jag tror inte kronofogen har befogenhet att gå genom hårddisken för att se vad som finns på hårddisken i form av bokföring, dokument, epost, mötesanteckningar. Tänk dig att du utmäter skadestånd på plats och har borrat dig in i en lägenhet som tillhör Ole Saa-Leskig, som polisen misstänker är en del av ett kriminellt nätverk men som man inte informerat dig om eftersom du som kronofogde inte har rätt till de uppgifterna. Så, du kommer in och ser en utblingad dator som du tror har ett stort övervärde. Du tar den, och raderar hårdddisken och gör den redo för försäljning. Du har nu potentiellt förstört bevis som polisen senare behöver för att kunna sätta dit Herr Saa-Leskig för bregottdistribution.

Går bra för polisen att ta saker i beslag hos kfm också.
Man begär inte biträde av polis för en dator.
Man begär biträde av polis om man förväntar sig någon form av motstånd.

Jag är inte kronofogde nu heller.
Finns även bestämmelser så förundersökningsekretess omfattar kronofogden.

Glömde fråga. Utmäter ni det ni ser eller får ni tex gå igenom lådor, flyttkartonger och dylikt?

Glömde fråga. Utmäter ni det ni ser eller får ni tex gå igenom lådor, flyttkartonger och dylikt?
Får gå igenom det man bedömer vara nödvändigt att gå igenom

Det stämmer bra, befogenheterna är i många fall större än poliser. Poliserna bör ju ha någon brottsmisstanke och något sånt behövs inte för kfm.

Behövs inte alltid att man meddelat i förväg heller. Framgår i utsökningsbalken
Jo fast om man bor 2 stycken och ena partnern har kvitton på att den har inköpt alla möbler och inte den skuldsatte kan dessa inte tas .

Jo fast om man bor 2 stycken och ena partnern har kvitton på att den har inköpt alla möbler och inte den skuldsatte kan dessa inte tas .
Och kopplingen till polisens befogenhet vs kronofogdens är vadå?

Förstår inte . Jag menar om min man är hos K och jag köpt alla möbler vilket jag har och har kvitton på då har de sagt för jag har ringt o frågat att om det kan bevisas att jag köpt det kan de givetvis inte ta möbler eftersom det är mitt .

Eftersom man Inte kan överta en partners skulder kan inget tas från mig .

På samma sätt som om jag över bostadsrätten o det finns äktenskapsförord kan den inte heller tas för att ens partner är hos K .

Jag pratar givetvis inte om kriminella . Det är ju inte kriminellt att ha skulder .

Förstår inte . Jag menar om min man är hos K och jag köpt alla möbler vilket jag har och har kvitton på då har de sagt för jag har ringt o frågat att om det kan bevisas att jag köpt det kan de givetvis inte ta möbler eftersom det är mitt .
Jag förstår inte heller, du svarade på ett inlägg där jag förklarade skillnad mellan kfms och polisens befogenheter. Jag undrare vad ditt inlägg hade med det att göra

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp