Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hembesök

Jag äger alla möbler och har kvitto på det samt att det givetvis synsi på kontoutdrag . Nåt annat finns ju inte att bevisa än kvitto och kontoutdrag så det kan ju inte krävas annat . Jag pratar alltså om möbler nu .
Möbler har inte direkt något större värde, kostar dessutom skjortan att transportera.

Vi bor med barn i en hyresrätt men jag äger alla möbler . Vet inte om de tycker det är värt o dyka upp då . Liksom inget hus vi pratar om .

Är man gift och har äktenskapsförord är Lagen tro mig jag vet jag har fått infon från jurist att då är allt jag inköpt tex mitt och DET får inte K röra . Det är ju inte min mans . Så är lagen med äktenskapsförord . Och det är inte så att K då bara kan stövla in och ta det som är mitt då bryter de mot lagen och det tror jag inte de skulle göra .

Alltså, det hjälper inte att du tjatar på, kfm får gå in ändå. Ub 2:17.

Jag äger alla möbler och har kvitto på det samt att det givetvis synsi på kontoutdrag . Nåt annat finns ju inte att bevisa än kvitto och kontoutdrag så det kan ju inte krävas annat . Jag pratar alltså om möbler nu .
Men du har alltså äktenskapsförord på era möbler? Det lät märkligt att ens komma på idén att det skulle behövas och dessutom krångla med nya papper så fort man byter soffbord. Redan på sidan 3 i denna tråd nämnde jag vilka möbler som skulle kunna bli aktuell för utmätning.

Nej men i ett äktenskapsförord och det räcker med ett sånt för alltid så länge man inte är skilda så gäller det oavsett när det skrevs så är allt jag köper för mina pengar och införskaffar mitt och inte gäldenärens . Jaja nog om det

Kronofogden är iallafall skyldiga att underätta andre part om en ev utmätning står det om man bor ihop och då ska man ha möjlighet att visa genom kvitton vems saker som är ens vem .

Kronofogden är iallafall skyldiga att underätta andre part om en ev utmätning står det om man bor ihop och då ska man ha möjlighet att visa genom kvitton vems saker som är ens vem .

Ja det är väl typ ub 16:9 det.

Är du orolig på något sätt ? Det sätt som du skriver på, känns som att du har mycket utav värde som du är rädd för att det ska utmätas?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp