Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Har lust att ge upp

Kämpa på liten till.
Det jag gjorde var att i början släppte jag mina kreditkonto.Det var Lånebutiken,ferratum,flexilimit och everyday+.Det tog 3-4 månader innan krediterna sas upp och då gjorde jag upp om avbetalningsplaner med inkassobolagen.
Det gav mig tid att betala på mina andra stora lån.Släppte också små skitlån och gjorde upp avbetalningsplaner.Det viktigaste av allt är att sköta dina planer till inkassobolagen.
Tyckte att jag tjänade mer på att släppa kreditkonton än att hålla på att låna på dom om och om igen.
Det viktigaste för mig var också att inte släppa till inkasson mina stora lån,för då fanns ju risken att man kunde få väldigt dåliga och dyra avbetalningsplaner .
Jag är hundra procent på att du fixar detta??
Du är ju driftig av dig.
Sätt dig ner och kolla igenom dina lån och bestämd dig vilka du inte ska ha kvar.
Släpp dom och använd pengarna till att betala bort dom minsta lånen.Släpp inte allt.
Jag själv började så och med mina kreditkonto först.Kunde med dom pengarna betala bort några små lån på en gång.
.

Jag ångrar inte en sekund att jag släppte allt. Stressen, ångesten,sorgen över att ha förstört mitt liv, och all tid som gick åt till allt pusslande och att hålla 25 avbetalningsplaner på rull var ohållbart psykiskt, och jag blev väldigt osocial. Satt bara hemma och räknade, hade ångest över att jag gick back så mycket, försöka hitta nya lån osv.. Hade inte råd att handla mat och jag fick sjuka mig från jobbet flera gånger eftersom jag inte hade råd att tanka och ta mig dit. Vilket blev värre månaden efter med karensavdrag på lönen. Det var jobbigt i början då brevlådan svämmade över av brev från kronofogden, och alla anmärkningar som rasslade på. Men jag mådde SÅ mkt bättre!! Och tillslut blev det väldigt tomt i brevlådan, när allt var ”samlat”, den känslan var väldigt skön. Jag betalade mina vanliga räkningar i slutet av månaden, jag hade råd att äta, och jag hade råd att tanka bilen då jag fick behålla extra för det ändamålet. Visst, tufft att leva på existensminimum, men efter att ha levt UNDER minimum i många år pga alla lån så kändes det ändå ”lyxigt” :) Jag hade utmätning i drygt 2 år, och nu har jag skuldsanering. Blir så lycklig över att se en ände, i okt-22 är jag skuldfri!! Kommer bli en konstig känsla. Att släppa till KF var nog räddningen för mig, hade troligen varit ett psykiskt vrak utan vänner kvar annars :-/

❤️ Du och jag Loppan - Du & jag är SÅÅÅ LIKA ❤️

Jag ångrar inte en sekund att jag släppte allt. Stressen, ångesten,sorgen över att ha förstört mitt liv, och all tid som gick åt till allt pusslande och att hålla 25 avbetalningsplaner på rull var ohållbart psykiskt, och jag blev väldigt osocial. Satt bara hemma och räknade, hade ångest över att jag gick back så mycket, försöka hitta nya lån osv.. Hade inte råd att handla mat och jag fick sjuka mig från jobbet flera gånger eftersom jag inte hade råd att tanka och ta mig dit. Vilket blev värre månaden efter med karensavdrag på lönen. Det var jobbigt i början då brevlådan svämmade över av brev från kronofogden, och alla anmärkningar som rasslade på. Men jag mådde SÅ mkt bättre!! Och tillslut blev det väldigt tomt i brevlådan, när allt var ”samlat”, den känslan var väldigt skön. Jag betalade mina vanliga räkningar i slutet av månaden, jag hade råd att äta, och jag hade råd att tanka bilen då jag fick behålla extra för det ändamålet. Visst, tufft att leva på existensminimum, men efter att ha levt UNDER minimum i många år pga alla lån så kändes det ändå ”lyxigt” :) Jag hade utmätning i drygt 2 år, och nu har jag skuldsanering. Blir så lycklig över att se en ände, i okt-22 är jag skuldfri!! Kommer bli en konstig känsla. Att släppa till KF var nog räddningen för mig, hade troligen varit ett psykiskt vrak utan vänner kvar annars :-/

Ja just ja man går ju minus nu och får behålla pengar sen. Hmmmmmm. Ska tänka efter ordentligt.
<3
Äh, kompisar. Skulle bryta ihop av att umgås med folk ofta. Är väldigt selektiv. Min man är min närmsta sen har jag en syster och en bästa vän jag delar allt med och andra familjemedlemmar men har inte hittat fler människor jag gillar så mycket att jag hade velat umgås på fritiden. Haha introvert.

Kämpa på liten till.
Det jag gjorde var att i början släppte jag mina kreditkonto.Det var Lånebutiken,ferratum,flexilimit och everyday+.Det tog 3-4 månader innan krediterna sas upp och då gjorde jag upp om avbetalningsplaner med inkassobolagen.
Det gav mig tid att betala på mina andra stora lån.Släppte också små skitlån och gjorde upp avbetalningsplaner.Det viktigaste av allt är att sköta dina planer till inkassobolagen.
Tyckte att jag tjänade mer på att släppa kreditkonton än att hålla på att låna på dom om och om igen.
Det viktigaste för mig var också att inte släppa till inkasson mina stora lån,för då fanns ju risken att man kunde få väldigt dåliga och dyra avbetalningsplaner .
Jag är hundra procent på att du fixar detta??
Du är ju driftig av dig.
Sätt dig ner och kolla igenom dina lån och bestämd dig vilka du inte ska ha kvar.
Släpp dom och använd pengarna till att betala bort dom minsta lånen.Släpp inte allt.
Jag själv började så och med mina kreditkonto först.Kunde med dom pengarna betala bort några små lån på en gång.
.

Tack för svar.

Tickar räntan på lika högt på inkassobolagen som innan?

Jag har dessa sms lån som kan tänkas släppas till inkasso:
35 000 Everyday+
20 000 Frogtail
16 000 Monetti
15 000 Ferratum
11 000 Risicum
6000 Flexkontot
5500 Credigo
5500 Easycredit

Vilka går till samma inkassobolag? Man borde välja olika eller hur? Har inget hos inkasso så hur svårt är det att få delbetalning? Har lite i inkomst p.ga. sjukpenning och fått börja med medicin osv. Så det är faktiskt därför jag inte riktigt orkar köra på (kånka saker att sälja) med stark farlig medicin och höggravid.
Resten av sms-lånen är så små att jag borde kunna betala.

Vilka skulle ni välja att försöka få delbetala på? Frogtail är redan sen en månad och vill ha 4000 och risicum är också sen och vill ha 2000 och det kommer ändå inte fungera med den lilla inkomsten jag kommer hamna på.

Jag ångrar inte en sekund att jag släppte allt. Stressen, ångesten,sorgen över att ha förstört mitt liv, och all tid som gick åt till allt pusslande och att hålla 25 avbetalningsplaner på rull var ohållbart psykiskt, och jag blev väldigt osocial.

Det är individuellt tror jag. Jag personligen hade inte klarat av att släppa allt.

Easycredit och Credigo har Avida.
Ferratum, Monetti/Frogtail och Risicum har Gothia.
Everyday+ har Svea.

Så var det i alla fall när jag släppte mina i våras.

Tack Kronofogden.
Då tänker ju jag att det kanske är svårare att få avbetalning om man släpper Frogtail och Risicum och båda hamnar hos Gothia? Fick du avbetala olika
lån på samma inkassobolag?
För om man vågar chansa på det vore det ju bra för båda två är efter redan.

Utöver det vet jag inte hur jag ska klara everyday+ på 3500 kr/månad så den hade varit bra att låta gå.
Känns dock jobbigt om man inte får godkänt.

Om både easycredit och credigo går till Avida vore det ju tråkigt om den ena går vidare till kronofogden för att man bara får ha en avbetalningsplan per inkassobolag? Vet du/någon?

Frogtail, Risicum, Easycredit, Credigo och Everyday+ mindre i 3 månader cirka gör att jag slipper jaga och kanske lönar det sig på sikt.
10 600 kr mindre att jaga i juni.

Monetti är hos mig via Alektum.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp