- Meddelanden
- 2 138
- Mottagna reaktioner
- 1 363
- Poäng
- 997
Monetti är hos mig via Alektum.
Ja, funderar på om jag ska betala ner Monetti om jag klarar det. Tack för svar. Tror jag är sen sedan maj månad med Monetti. :/
Monetti är hos mig via Alektum.
Absolut är det detDet är individuellt tror jag. Jag personligen hade inte klarat av att släppa allt.
Jag svarade bara på frågan om hur jag tänkte. Självklart är det inte rätt för alla, man måste nogsamt tänka för/nackdelar i ens egen situation.Absolut är det detJag svarade bara på frågan om hur jag tänkte. Självklart är det inte rätt för alla, man måste nogsamt tänka för/nackdelar i ens egen situation.
I vissa fall så är det som du säger rent omöjligt att fortsätta. Det går inte varesej teoretiskt eller hälsomässigt. Där har man inte ens något val än att släppa. Så håller verkligen med dig. Vi släppte tex min sambos alla räkningar. Det går inte att pyssla när bolagen vill ha 150.000 en månad och vi får in 35.000.
I mitt fall så hade det blivit oerhört problematiskt att släppa eftersom då hade båda haft anmärkning och KFM på halsen vilket hade inneburit att vi kanske inte kunnat byta lägenhet om 1 år när vårt lilla barn kommer behöva eget rum. Så det är som du säger en avvägning utav för och nackdelar beroende på livssituation.
Vi håller med varandra.

Jag hade 5 st lån hos sileo kapital det
var Frogtail,Monetti,365:än,Ferratum och flexilimit.En utav dom bästa inkassobolagen.
Jag kunde själv välja vilken summa att börja betala med i månaden.Och man kan få betalfria månader också.Jag valde en låg summa i början p ga att jag hade ju så många lån
Min lånebutik kredit gick till Gothia inkasso.
Everyday gick till Svea inkasso.
Min Credigo ,sms pengar och expressen kredit gick till avida .
Loanstep gick till alektum.
Det klart att det blir mer ränta.
Problemet är väl att man inte kan välja vilket inkassobolag som får ens skulder.
Då hade jag valt att lägga alla skulder hos sileo kapital.Har du flyt så får du flera lån hos samma bolag och att
dom lägger ihop det till en månadskostnad.Så istället för att betala på flera lån så kanske du får ett större istället
Ett slags samlingslån hos inkassobolaget
Du har ju ändå funderingar på att släppa ev.
Du kanske kan hålla dig flytande tills du kan söka ett samlingslån nästa år
Jag tror att du måste bestämma vad som kommer att kännas rätt för dig,er.
Känns det psykiskt tärande för er ,så släpp det.
Min situation var och är annorlunda än din.
Min man kunde hjälpa mig ett mindre lån och han har inga skulder.
Idag är jag i fas med mina skulder,kommer att ta många år tills jag är skuldfri.![]()
Jag kan få anmärkning om jag har otur av att 5-6 lån går till inkasso? Vi bor i hus billigt åtminstone men det sabbar ju samlingslån vår2020 med en anmärkning va?
Skulle dessvärre säga att en anmärkning gör det i princip omöjligt.