Du får inte anmärkning hos kronofogden bara för du hamnar hos inkassobolag.Men kan man ha flyt och slippa anmärkning när ett sms lån sägs upp? Annars är det värt att fundera på att kämpa in i kaklet.
Du får inte anmärkning hos kronofogden bara för du hamnar hos inkassobolag.
Du får det om du inte sköter dina inkassoärende .Då kan dom skicka det vidare till kronofogden.
Så se till att följa ev avbetalningsplaner så är det lugnt?.
Min erfarenhet har varit det att mina sena månads betalningar har lagts på till nästa månad och till slut så blir hela lånet uppsagt.Och då får man hem brev om att betala in hela totala skulden.Och det kunde jag ju inte så klart.Och då har man kunnat göra avbetalningsplaner med dom.
Men en varning här det var några här på forumet som har erfarenheter om att det finns vissa som inte går med på avbetalningsplaner.
Dom jag har räknat upp går.Risicum har jag inte erfarenhet om
Vet att några enstaka går det inte med ,dom skickar till kronofogden.
Men även då har man en viss tid på sig att lösa det innan det blir utslag.
Min erfarenhet har varit det att mina sena månads betalningar har lagts på till nästa månad och till slut så blir hela lånet uppsagt.Och då får man hem brev om att betala in hela totala skulden.Och det kunde jag ju inte så klart.Och då har man kunnat göra avbetalningsplaner med dom.
Men en varning här det var några här på forumet som har erfarenheter om att det finns vissa som inte går med på avbetalningsplaner.
Dom jag har räknat upp går.Risicum har jag inte erfarenhet om
Vet att några enstaka går det inte med ,dom skickar till kronofogden.
Men även då har man en viss tid på sig att lösa det innan det blir utslag.
Håller med liknar mitt läge och jag släppte skulderna.Men tösen då!♡
Det var många lån du har(hade ca 37 st själv)
Ska du betala på alla SJÄLV??Din man har han också lån ?
Jag har svårt att se hur ni ska reda ut det här.
Här du ingen anhörig som kan lån er åtminstone 50 000 kr.
Tror att du får släppa allt och ta löneutmätning och även söka skuldsanering.
Har svårt att se hur ni ska kämpa på med detta tills nästa år.
Hade inte du en bil sälja?
Känner verkligen med er.
Du måste tänka på din hälsa och snart kommer ju bebisen.Släpp och spara eran pengar betala det viktigaste.
Nu när jag ser alla dina lån,så är det mitt råd.