Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Har lust att ge upp

Kan man bara frysa sitt ärende för ett visst låneföretag hos ett inkassobolag och säga "det kommer mera", känns som att man kommer åka på utslag och sånt.

Men kan man ha flyt och slippa anmärkning när ett sms lån sägs upp? Annars är det värt att fundera på att kämpa in i kaklet.
Du får inte anmärkning hos kronofogden bara för du hamnar hos inkassobolag.
Du får det om du inte sköter dina inkassoärende .Då kan dom skicka det vidare till kronofogden.
Så se till att följa ev avbetalningsplaner så är det lugnt☺.

Du får inte anmärkning hos kronofogden bara för du hamnar hos inkassobolag.
Du får det om du inte sköter dina inkassoärende .Då kan dom skicka det vidare till kronofogden.
Så se till att följa ev avbetalningsplaner så är det lugnt?.

Jag förstår bara inte hur det går till i praktiken när hela lånet går till inkasso.

Om Risicum för maj går till inkasso brukar man ju vid inkassoärenden ha några dagar på sig att betala beloppet + 180 kronor. Ca 1200 kr alltså.
Då blir det dyrare än om jag betalade direkt... eller ska man söka avbetalning redan när den första månadsfakturan är försenad och sen göra det igen när faktura nummer två dimper in och sen också när hela lånet sägs upp?
För alla lånebolag kommer ju släppa 2-3 fakturor till inkasso innan lånet sägs upp och när jag tidigare haft en liten summa som hamnat hos inkasso har jag bara haft några få dagar på mig efter att jag sett det i brevlådan.
Vad ska man göra med alla inkassoärenden som kommer innan hela skulden?

Senast ändrad:
Min erfarenhet har varit det att mina sena månads betalningar har lagts på till nästa månad och till slut så blir hela lånet uppsagt.Och då får man hem brev om att betala in hela totala skulden.Och det kunde jag ju inte så klart.Och då har man kunnat göra avbetalningsplaner med dom.
Men en varning här det var några här på forumet som har erfarenheter om att det finns vissa som inte går med på avbetalningsplaner.
Dom jag har räknat upp går.Risicum har jag inte erfarenhet om
Vet att några enstaka går det inte med ,dom skickar till kronofogden.
Men även då har man en viss tid på sig att lösa det innan det blir utslag.

Min erfarenhet har varit det att mina sena månads betalningar har lagts på till nästa månad och till slut så blir hela lånet uppsagt.Och då får man hem brev om att betala in hela totala skulden.Och det kunde jag ju inte så klart.Och då har man kunnat göra avbetalningsplaner med dom.
Men en varning här det var några här på forumet som har erfarenheter om att det finns vissa som inte går med på avbetalningsplaner.

Tack för svar. Ja, det är riskabelt.

Jag såg nu på risicum att min sena majfaktura skjutits upp på risicums sida till 25 juni och den ”vanliga” har förfallo 30 juni. Vet inte vad som händer om jag inte betalar den som har förfallo 25e.. man får chansa.
Tack Tessanki för all hjälp hittills.

Nu har jag gjort en tillfällig Plan. Låter den helt koko?

Släpp:

1. Everyday+ 35 000
  2. Frogtail 20 000
  3. Monetti 16 000
  4. Ferratum 15 000
86 000 /4 lån =

12 000 kr mindre att jaga

Ha kvar:

1. Credway 250 kr/månad (4300 skuld)
  2. Fairlo 250 kr/månad (4300 skuld)

Betala av helt och spärra:

1. Lumify 2060
  2. Easycredit 5500
  3. Credigo 5500
  4. Viaconto 3500
  5. Vivus 3600
  6. Tusenlappen 1500
  7. 38an 2500
  8. Loanstep 1550
  9. Risicum 11000
  10. Minifinans 2500
  11. Flexkontot 6000
= ca 54-55 000

Övriga räkningar som jag står för:

El 1000, Betalkoll 2000, Klarna 2000, Resurs bank 1000, Sjukhus 750, Ikea 1500, Hyra 2000, Dagis 2000, Telia 2000, Delbet 2000, 3 Kreditkort 2500, Ellos 1300, Euroloan 1200, Svea 500, Qliro 700, Fortus 500, Diverse försäkringar, A-kassa osv 1000 avrundat

= 23 000 cirka.

Så även om jag släpper och betalar enligt den här modellen måste jag få in nästan 80 000 i juni.

Jag har kanske 6000 i lön i juni, 4000 i sjukpenning, 4000 i barnbidrag/underhåll. 1000 i vab.

Det saknas alltså 65 000

Det är rätt jobbigt att sälja saker för så mycket på 10 dagar men i övrigt är det väl bra att betala av 11 sms lån och spärra sig?

Senast ändrad:
Men tösen då!♡
Det var många lån du har(hade ca 37 st själv)
Ska du betala på alla SJÄLV??Din man har han också lån ?
Jag har svårt att se hur ni ska reda ut det här.
Här du ingen anhörig som kan lån er åtminstone 50 000 kr.
Tror att du får släppa allt och ta löneutmätning och även söka skuldsanering.
Har svårt att se hur ni ska kämpa på med detta tills nästa år.
Hade inte du en bil sälja?
Känner verkligen med er.
Du måste tänka på din hälsa och snart kommer ju bebisen.Släpp och spara eran pengar betala det viktigaste.
Nu när jag ser alla dina lån,så är det mitt råd.

Men tösen då!♡
Det var många lån du har(hade ca 37 st själv)
Ska du betala på alla SJÄLV??Din man har han också lån ?
Jag har svårt att se hur ni ska reda ut det här.
Här du ingen anhörig som kan lån er åtminstone 50 000 kr.
Tror att du får släppa allt och ta löneutmätning och även söka skuldsanering.
Har svårt att se hur ni ska kämpa på med detta tills nästa år.
Hade inte du en bil sälja?
Känner verkligen med er.
Du måste tänka på din hälsa och snart kommer ju bebisen.Släpp och spara eran pengar betala det viktigaste.
Nu när jag ser alla dina lån,så är det mitt råd.
Håller med liknar mitt läge och jag släppte skulderna.
Och Lilaros har ju sin lilla bebis att tänka på som kommer snart❤️

Jag undrar det är inte så att eran andra alternativ kan vara :
Du har ju minst sammanlagda skulder och inga betalningsanmärkningar hos kronofogden,vilket däremot din man har.
Kanske borde din man släppa alla sina skulder till löneutmätning.ev skuldsanering
Att ni prioriterar att betala av på dina skulder så att du får möjlighet att söka samlingslån nästa år.
Sen betar ni av allt eftersom ditt blir ordnat så tar ni han sen.
Det tål ju tänkas på innan du släpper ditt.;)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp