Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Har jag klantat mig med semesterersättning under skuldsanering?

Men en engångsutbetalning kommer dom ju inte att räkna in i kommande betalplan, möjligtvis vill dom ha en engångssumma men det krävs väl ett nytt beslut på det isåfall?
Problemet här är att ts på eget bevåg efter egen uträkning betalat in mindre än betalplanen. Då ser det inte bra ut att samtidigt fått ut en stor lön.
Dessutom, är en engångsutb stor så kan de absolut kräva in en större summa i en engångsinbet om personen själv el borgenärer begär omprövning.

Problemet här är att ts på eget bevåg efter egen uträkning betalat in mindre än betalplanen. Då ser det inte bra ut att samtidigt fått ut en stor lön.
Dessutom, är en engångsutb stor så kan de absolut kräva in en större summa i en engångsinbet om personen själv el borgenärer begär omprövning.
Fast det är inte på eget bevåg utan en I telefonen på kfm sa till mig att jag skulle göra så.

Fast det är inte på eget bevåg utan en I telefonen på kfm sa till mig att jag skulle göra så.
Fast det är ju fel. Du måste få en ny betalplan isf. Att någon muntligt säger nått gills inte. Om det varit så att du inte haft pengar till att betala hela summan då har du ju kunnat visa på det men nu fick du en stor utbetalning och självklart förstår jag att KFM reagerar.

Fast det är ju fel. Du måste få en ny betalplan isf. Att någon muntligt säger nått gills inte. Om det varit så att du inte haft pengar till att betala hela summan då har du ju kunnat visa på det men nu fick du en stor utbetalning och självklart förstår jag att KFM reagerar.
Problemet är att jag inte tänkt..så semesterdagar/ersättning räknas vilket jag fick info om att det inte görs.

Jag får stå mitt kasst. Finns det en risk att dem avbryter skuldsaneringen?

Problemet är att jag inte tänkt..så semesterdagar/ersättning räknas vilket jag fick info om att det inte görs.

Förstår ärligt inte vad det är för människa du pratat med som gett så pass felaktiga uppgifter.
Förklara din situation, vad du gjort för pengarna (minus semesterresan..) och se till betala ikapp din betalplan. Jag tror inte du riskerar att få den avbruten om du löser detta.

Jag har skuldsanering men gjorde uträkningen utefter min akassa som jag gett till kronofogden.

Omprövningen blev avvisad av kfm och skickad till tingsrätten. Tingsrätten gick på kfms bedömning för att mina lönespecifikationer från akassan inte var bevis nog på mina inkomster.

Överklagade hos hovrätten och dom avslog både tingsrätten och kfms beslut för att mina specifikationer var tillräckliga.

Nu u efterhand har dom kollat upp igen för göra ny bedömning och min semesterersättning dök upp.

Jag skulle ha gjort bättre researching men trodde inte att jag skulle betala in något utav semesterersättningen.

Ja jag har skuldsanering och inte utmätning.

Har du fått avslag på din omprövning trots att du nu har a-kassa? Från jobb till arbetslös är ju stor skillnad i inkomst så låter konstigt om kfm inte godkänt ett nytt belopp för dig att betala?
Trots allt får man fortsätta betala enligt tidigare beslut till det är klart med ett nytt...

Varför skulle det inte räknas? Om man nu tar ut semester under året som går kan man ju inte sitta och "räkna bort" semesterdagarna från lön till lön, beroende på när man tar dagarna. Vart har du fått detta ifrån?

Varför skulle det inte räknas? Om man nu tar ut semester under året som går kan man ju inte sitta och "räkna bort" semesterdagarna från lön till lön, beroende på när man tar dagarna. Vart har du fått detta ifrån?
Som jag tidigare beskrev så har jag ringt in och talat med en person på kfm och det har säkert blivit ett fel i kommunikationen. Jag har frågat om jag får behålla min semester och personan har sagt ja, men tydligen har är det jag som förstått fel och inte får behålla min ersättning men semester får jag ta...

Som jag tidigare beskrev så har jag ringt in och talat med en person på kfm och det har säkert blivit ett fel i kommunikationen. Jag har frågat om jag får behålla min semester och personan har sagt ja, men tydligen har är det jag som förstått fel och inte får behålla min ersättning men semester får jag ta...
Du följer/betalar enligt betalplan, varken mer eller mindre. Juni och December är betalfria månader. Kan omöjligt bli fel i kommunikation då allt är supertydligt under "Betalningsplan" i dokumentet "Du har fått ett förslag om skuldsanering" på Kivra som du godkänt.
Ändras inkomsten vässentligt över längre tid så gör du en omprövning.

Alla som jobbar får semestersättning, det är underförstått, satt i lag och inget du pratar med KFM om, det påverkar defintivt inte betalplanen.

Pengarna betalas till borgenärerna en gång per år som det också står i det dokument som du fått. Borgenärerna ska ha sina pengar i samma betalplan som dom också blivit delgivna och godkänt, dom skiter i om du har haft semester eller inte. Om jag har lånat dig pengar på 100.000. Godkänt en betalplan där jag bara får igen 40.000 utan ränta. 8000 kr per år på 5 år. Då duger det inte att komma med 4000kr ett år och säga "jag hade semester". Du får ha semester bäst du vill, men inte för mina pengar.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp