Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Har jag klantat mig med semesterersättning under skuldsanering?

Men min lön stämmer inte för att på lönespecen står det 35 i brutto men 21 utbetalat.

Som sagt jag utgick ifrån att min semesterersättning inte ingick i skuldsanering.
Klart den ingår. Det är ju inkomst som läggs till årsinkomsten. Oavsett så skulle du fortsatt betala enl plan tills du fått din omprövning färdignehandlad.

@annlo finns det någon risk med att skuldsanering avbryts ? För jag vet liksom inte vart jag ska ta vägen. Ringde kronofogden och min handläggare har gått för dagen.

Du får ju förklara att din november lön är hög beror på utbetalning av semesterdagar och inte bara semesterersättning när din anställning avslutades.

Semesterersättningen är den extra pengen du får när du tar semester, minns inte exakt vad den är nu den är 10-13% av årslönen.

Enkelt svarat så är det väl så att det skall betalas enlig plan, oavsett vad din inkomst är.

@annlo finns det någon risk med att skuldsanering avbryts ? För jag vet liksom inte vart jag ska ta vägen. Ringde kronofogden och min handläggare har gått för dagen.
Förklara orsaken till den högre inkomsten i november och anledningen till att du köpt möbler. Och försök betala in så du är ikapp enl din tidigare betalplan.

Enkelt svarat så är det väl så att det skall betalas enlig plan, oavsett vad din inkomst är.
Yes har förstått det. Bara märkligt att man i telefonen säger att semester inte ingår. Men då är det jag som missförstått hela samtalet..

Får la betala in summan inte mer än så. Lite samtal här och där.

Tack för hjälpen allihopa

Yes har förstått det. Bara märkligt att man i telefonen säger att semester inte ingår. Men då är det jag som missförstått hela samtalet..

Får la betala in summan inte mer än så. Lite samtal här och där.

Tack för hjälpen allihopa
Rent krasst är ju det bara innestående lön, tycker inte KF bör kräva in det. Men dom kan säkerligen göra om dom vill.

Om man själv hamnar i den situationen så kommer jag se till utbetalningen sker lite längre i framtiden då man redan gjort omprövningen, bra att veta. Hade nog inte tänkt på detta själv heller.

skippa dock att säga att du bränt endel på semester och säg du använt dom till möbler när du flyttade då du inte hade några :)

Rent krasst är ju det bara innestående lön, tycker inte KF bör kräva in det. Men dom kan säkerligen göra om dom vill.

Om man själv hamnar i den situationen så kommer jag se till utbetalningen sker lite längre i framtiden då man redan gjort omprövningen, bra att veta. Hade nog inte tänkt på detta själv heller.

skippa dock att säga att du bränt endel på semester och säg du använt dom till möbler när du flyttade då du inte hade några :)
Känner mig så jävla dum.
Här får man hjälp med skulderna och så dividerar om pengar.

Yes ska tänka på det. Vill helst inte ljuga liksom, bara 4k som jag tog till semester och resterande blev möbler.

Men en engångsutbetalning kommer dom ju inte att räkna in i kommande betalplan, möjligtvis vill dom ha en engångssumma men det krävs väl ett nytt beslut på det isåfall?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp